Gå til innhold

bør man vente et par timer før man starter maskinen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Important Reminder:

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver 3, it will take a up to 200 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink or with a low speed fan on the heatsink.) The CPU's temperature will drop as much as 2C to 5C over this "break-in" period.

This break-in will occur during the normal use of the computer.

Lenke til kommentar

Good "cut'n'paste" dude. :)

Nye Arctic Silver trengs å "herdes" ja, den herdes mens maskinen surrer å går og lager varme. Men det "perfekte" resultat som lager best kontakt mellom cpu og ribbe fåes når goop'en er herdet. Da leder den best varme bort fra cpu og over i vifte.

Så bare kjør igang, men cpu kan nok være noen få grader celsius over det som blir sluttresultatet i de første 200 timene. Så om du overklokker så følg litt med og vent med å overklokke hardest.

Mot forbehold om jeg ikke tar feil da. ;) hehe

Lenke til kommentar
Important Reminder:

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver 3, it will take a up to 200 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink or with a low speed fan on the heatsink.) The CPU's temperature will drop as much as 2C to 5C over this "break-in" period.  

Hehe, når jeg først leste denne posten ble jeg litt halvredd og måtte le :p

Trodde du tolket det hen av du skulle påføre kjølepasta, for så å la PC'en stå i 8døgn og 8 timer før du kunne slå på PCen, hehe...

Håper jeg tok feil av deg ;)

Lenke til kommentar
Important Reminder:

Hehe, når jeg først leste denne posten ble jeg litt halvredd og måtte le :p

Trodde du tolket det hen av du skulle påføre kjølepasta, for så å la PC'en stå i 8døgn og 8 timer før du kunne slå på PCen, hehe...

Håper jeg tok feil av deg ;)

Bare så lenge ditt normale bruk av pcen innebærer å ha den avslått :lol:

Lenke til kommentar

hehe ...

Ja riktig.. tenkte meg nok at det skulle gå ca. 200 timer før den oppnår bra kontakt.

Well.. jeg bare kjører igang og tar det rolig.

Det som nå plager meg litt er at jeg har en sikkelig reva kabinett, og at den har INGEN vifter..kun PSU. (Og CPU'n da.)

Om jeg skulle overklokke så vurderer jeg og vente med å sette inn den nye kjøleren...til jeg har fått meg en ny kasse.

Bør jeg vente med og sette inn den nye kjøleren ?

Lenke til kommentar
Skaff deg eit par kabinettvifter. Mine vifter hjelper med 20-25 grader på cpu.

Hvor mange vifter er å anbefale?

hvor mange har du plass til? ;)

Har du plass og råd til 6 stk er ikke det det dårligste du kan bruke penger på. Bare sørg for å kjøpe 9-12dB :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...