smartphone Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Digitalbok touch virker nesten som en ren Kindle 4/5 kopi med Touch i tillegg. Nå på tilbud til kr 999 bør den være et godt kjøp. Hvis det er norsk du vil lese er det lite å fundere på. Når jeg ville ha lesebrett var alle de "norske" alt for dyre og dårlige. Jeg leser mest engelsk, men synes denne var fristende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Bestilte det, jeg. Håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Lykke til Gi gjerne tilbakemelding hvordan brettet fungerer og hvordan kjøp av ebøker fungerer. Og om pris og utvalg.. Ble mye dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Joda, kvalitetsfølelsen er høy, på selve maskinvaren. Men å laste ned bøker og bruke brettet viser seg å være et slit. Nå har brettet hengt seg opp, og det funker ikke å trykke på reset-knappen. Føler jeg begynner å angre. Nook Simple Touch var så mye bedre og mer stabil. Den eneste ulempen var at jeg måtte overføre bøkene via pc-en. Hvordan er det å heve kjøpet når et produkt er brukt? Har hatt det i 27 timer. Jeg har fått lest rundt 100 sider av en bok, lastet en ny bok nå, forsøkte å åpne det og nå har lesebrettet hengt seg opp totalt. Endret 21. juli 2013 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg har en Kindle 5 og slet veldig med å få den på nett. Jeg var ganske oppgitt, søkte litt på nett og fant at andre hadde samme problem. Jeg fikk den på nett og etter nesten et halvt år nå er jeg kjempefornøyd. Så jeg ville prøvd litt til først, antakelig er du kun uheldig. Se om det er noe support for Digitalbok Touch på mandag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Joda. For all del. Men grunnen til at jeg kjøpte det, som sagt, var å få lettere tilgang på norske bøker direkte fra brettet. Når jeg åpner Digitalbok.no på brettet, må jeg logge inn hver eneste gang for å kunne kjøpe og laste ned bøker. Veldig tungvint at ikke brukernavn og passord blir lagret. Det virker som programvaren på lesebrettet er i en alpha/beta-fase. Har veldig med potensiale, men tror jeg står over denne generasjonen Digitalbok Touch hvis jeg får muligheten til å returnere det. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Skjønner, hvis det ikke er noen fordeler er det bare å returnere som du sier. Kindle er nå på 5. generasjon og Nook sikkert noe liknende. Ser i hvertfall på min Kindle hvor lett det er å søke opp og kjøpe bøker. Det fungerer veldig bra. Norske løsninger kommer vel etter, men det tar nok tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Satt og vurderte Kindle i sted. Har noen bøker i leselisten jeg blir nødt til å kjøpe på Amazon. Men Nooken fungerer jo, så "oppgraderingen" får vente. Gi lyd om det er noen som vil kjøpe Digitalbok touch av meg. Har fått det til å funke igjen, men alt i alt så foretrekker jeg Nook. Endret 23. juli 2013 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Dobbelpost. Digitalbok touch sendt i retur. Jeg beholdt Nook simple touch. Mye styr for ingenting. Lurer på om det kommer en Nook simple touch 2 en gang. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg har fått et par bøker som er lastet ned og konvertert fra epub tror jeg til kindle format. Om jeg legger de inn på min paperwhite og de da blir uploadet til amazon cloudservice(etter hva jeg har forstått). Vil min konto bli slettet da om de oppdager de bøkene? Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg har fått et par bøker som er lastet ned og konvertert fra epub tror jeg til kindle format. Om jeg legger de inn på min paperwhite og de da blir uploadet til amazon cloudservice(etter hva jeg har forstått). Vil min konto bli slettet da om de oppdager de bøkene? Når du legger inn bøker på din Kindle ligger den kun der, ikke på noen Cloud Drive. Cloud Drive er ikke automatisk koplet til din Kindle eller amazon-konto. Det som ikke er tillatt er - si at jeg er i USA på ferie og kjøper en KIndle og oppretter en USA-konto på amazon. Så reiser jeg hjem og handler på min USA-konto fra Norge. Da har jeg tilgang til en del innhold som kun er forbeholdt kunder som bor i USA. Siden man ikke eier bøkene på sin Kindle, men kun har bruksrett kan amazon da slette innholdet ditt. Antakelig sletter de hele kontoen og du mister det som ligger på din konto. Amazon har andre regler for de som bor i USA og de som bor utenfor og antakelig noe forskjellig fra land til land. Ser at Amazon Cloud Drive er tilgjengelig muligens for alle. (Amazon Cloud Services er noe annet - har ikke noe med Amazon å gjøre) Det står at Cloud Drive er tilgjengelig for viktige filer, videoer og foto. Det virker å være noe tilsvarende Google Drive. Det står ikke noe om at det er spesielle filer som ikke tillates på Cloud Drive. 1 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Da burde det ikke være noe problem da! Takk for god info! Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Bare et kjapt spørsmål angående Amazon i Norge. Jeg fikk for en tid siden en mail fra Amazon hvor de mente jeg hadde utgitt meg for å tilhøre en annen region enn min adresse tilsa, litt usikker på ordlyden her, heller ikke helt sikker på hvilken region de mente jeg tilhørte. Nå er dette endret så under min Kindle Account så er land satt til Norway. Jeg regner med at jeg da aldri kommer til å ha problemer med at jeg kjøpt bøker hvor rettighetene ikke gjelder for Norge? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Siden man ikke eier bøkene på sin Kindle, men kun har bruksrett kan amazon da slette innholdet ditt. Antakelig sletter de hele kontoen og du mister det som ligger på din konto. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe ebøker på Amazon med den praksisen. Det er jo i praksis leie på ubestemt tid. Når jeg kjøper så vil jeg eie det eksemplaret. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Bare et kjapt spørsmål angående Amazon i Norge. Jeg fikk for en tid siden en mail fra Amazon hvor de mente jeg hadde utgitt meg for å tilhøre en annen region enn min adresse tilsa, litt usikker på ordlyden her, heller ikke helt sikker på hvilken region de mente jeg tilhørte. Nå er dette endret så under min Kindle Account så er land satt til Norway. Jeg regner med at jeg da aldri kommer til å ha problemer med at jeg kjøpt bøker hvor rettighetene ikke gjelder for Norge? Det var en norsk kvinne som fikk slettet konto pga noe liknende, men det ble masse protester og til slutt fikk hun konto tilbake. Amazon er sikkert ikke fullt så beinharde på betingelsene lengre. Ville derfor tro at du er trygg. Du er jo blitt "avslørt" og resultatet er kun at du har fått endret land til Norge. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg kommer nok aldri til å kjøpe ebøker på Amazon med den praksisen. Det er jo i praksis leie på ubestemt tid. Når jeg kjøper så vil jeg eie det eksemplaret. Leie på ubestemt tid er ikke så galt.. Ellers enig med deg at prinsippet er feil. Spørsmålet er om man skal henge seg opp i prinsippet, eller benytte seg av fordelene. Jeg leser engelsk og da er prisen på bøkene veldig mye lavere enn på norske ebøker. Jeg har nå også kjøpt min første norske ebok og det gikk greit å overføre den til Kindle slik at jeg kan lese den der. Foreløpig er ikke norske ebøker konkurransedyktig på pris og heller ikke norske lesebrett. Da har jeg valgt å satse på amazon og Kindle og de norske ebøker jeg måtte kjøpe overfører jeg enkelt. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det var den hendelsen du omtaler jeg tenkte på. Det er mye informasjon på Amazon, men det er vanskelig å få tak på den konkrete informasjonen som trengs. Lurer litt på om jeg uansett kommer til å prøve å ta "backup" av mitt Amazon bibliotek, just in case. Jeg anser et kjøp av en bok som et kjøp av en bok, hvis ikke må de ha en betalingsmodell lik spotify/netflix etc. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Kan man ta backup på en enkel måte fra Kindle paperwhite? Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det var den hendelsen du omtaler jeg tenkte på. Det er mye informasjon på Amazon, men det er vanskelig å få tak på den konkrete informasjonen som trengs. Lurer litt på om jeg uansett kommer til å prøve å ta "backup" av mitt Amazon bibliotek, just in case. Jeg anser et kjøp av en bok som et kjøp av en bok, hvis ikke må de ha en betalingsmodell lik spotify/netflix etc. Kan man ta backup på en enkel måte fra Kindle paperwhite? Mulig du bare kopler til med USB og kopierer filer, jeg har ikke prøvd selv. Da ser du i hvertfall hva som ligger på Kindle. Eller du kan installere Kindle for PC http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2Fgp%2Ffeature.html%3Fie%3DUTF8%26docId%3D1000426311&ei=kOD3UdMo5ovgBI69gOAI&usg=AFQjCNEc923Jfxe1vRpXzPgYqCfWMkm5uw&sig2=chSQP-mHKqIkRwdC4IUwLA&bvm=bv.49967636,d.bGE Da får du en "bokhylle" på PCen og da ser du ebøkene på PCen også. På hver bok er det ett ikon(sky) og klikker du på det lastes boka ned til din PC. Lenke til kommentar
Paroxysm Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Lurer på om det kommer en Nook simple touch 2 en gang. Jeg vet ikke hvordan det gikk til, men det har kommet sprekker i skjermen på min Nook STw/ glowlight som sakte propagerer vanrett over skjermen, så jeg tenker at den kommer til å sprekke helt om en stund. Så jeg sjekket litt rundt om en oppdatering av Nook'en, men det virker ikke om om Barnes & Noble legger opp til det med det første? http://blog.the-ebook-reader.com/2013/04/04/is-bn-going-to-release-a-new-glowlight-nook-touch-soon/ Men hadde jo vært sweet med en litt klarere skjerm og oppdatert GUI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå