Henriettejenta Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nå er det nok!! jeg trenger noen seriøse tips og hjelp her Jeg er 18 år gammel, begynt på mitt 3. år på allmenn. Har egentlig ikke hatt noe motivasjon til å gå på skole helt fra starten av, men ble presset med av mamma og pappa. Første året gikk greit.. men så har det bare blitt verre og verre, var så vidt jeg greide meg gjennom 2.året. Truet meg igjennom, med så vidt ståkarakter i mange av fagene. Jeg måtte nesten true ene lærern til at jeg ikke skulle stryke i det faget. I år er det verre enn verst! Motivasjonen er på NULL, nådd veggen, dette er rett og slett bunnen av bøtta. Jeg sitter bare på skola og føler at jeg egentlig ikke vil være der lenger, trives rett og slett ikke. jeg er så DRITT lei, ofte jeg gråter fordi jeg ikke orker mer. Jeg er også avhenge av å ha en jobb ved siden av skolen nå fordi jeg driver med hest og jeg må ha penger til det. (hest er faktisk eneste lyspunktet i livet mitt nå, eneste som får meg til å føle meg bedre) jeg føler faktisk at jeg ikke greier det lenger!! Føler at jeg må gjøre noe med dette før det går helt feil vei, tyr til feil ting.. om dere skjønner. vil ikke at det skal være sånn. Føler jeg blir lei av folk, klarer de ikke lenger, blir til og med lei av mine aller beste venner! og da er det for ille spør du meg. Mamma har tenkt å få meg til legen og få meg sykemeldt en stund, så sliten er jeg!! Eneste jeg går og tenker på er at jeg ikke vil det her!! mener heller ikke at jeg har lyst til å gå hjemme og suse, kunne heller tenkt meg å gjort noe annet en stund.. jobbe i stedet. Men jeg får ikke lov til å droppe ut av skolen nå, det er jo ikke noe jeg heller er glad for. Men jeg mener det er bortkastet å gå på skolen når jeg vet jeg kommer til å få minimale karakterer/ stryk. Jeg vil heller droppe ut nå, gjøre noe annet og heller komme tilbake og ta 3.året når jeg kanskje har mer motivasjon. Når jeg har fått lappen og spart meg opp noen penger så jeg kan sette hesten på en stall også kan jeg reise til et annet sted enn det stedet jeg går nå.. det er et dritt sted.. trenger deres innvendinger her.. hva mener dere?? trenger serr hjelp assa.. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Mulig det kan være lurt og droppe siste året, hvis du har det så ille. Men pass på og ta det opp igjen i tide. Men det vanskeligste er å få motivatsjon til å begynne på skolen igjen, etter at du har tatt friår. Men på den andre siden kjenner jeg to som droppet ut av skolen, kom tilbake, og gjorde det bedre. Men jeg kjenner også en som droppet ut av skolen i andre, og begynte aldri igjen. Nå er jobber han for femte år som kundeservice og jeg vet han angrer litt. Hvis du klarer deg igjennom siste år (du kan jo bli sykmeldt, men det vil bare straffe deg selv, siden du går glipp av pensum til eksamen), vil du kunne ta ett-to friår og ha det "chill". Eller gå vidre som student, noe jeg og mange synes er mange ganger bedre enn skolen Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hvis hest er ditt eneste lyspunkt, kan du vel muligens bare sleppe alt du har i hendene og bli ridelærer? Vet ikke hvordan veien til ridelærer er, men det skal vel ikke være så ufattelig vanskelig å finne ut av. Så kan du evt. ta opp utdanningen senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå