fqr Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hei Jeg kjøpe akkurat et nytt HK og CPU. en Asus Rampage III Extreme og no i7 prosessor. Men det jeg lurer på er om jeg trenger å plugge inn noe på disse stedene? (Se Bilde) http://bildr.no/view/1291612 har en GeForce 275 GTX, og en 650W Power supply, samt ny ram som jeg også kjøpe nylig. alle disse fungerte på forrige HK og cpu. Hva kan problemet være for at pc'en starter, men ingen bilder? Takker for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hvis du ikke har plugget inn ATX12V (4 eller 8 pins) så har du ikke strøm på CPU. En vanlig feil. Lenke til kommentar
fqr Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Jeg har gjort det. den ligger til høyre for RAM slotene andre løsninger? EDIT: Viftene på skjermkortet kjører hardt. Slik hadde jeg det på forrige "pc'en" min. Den spinner kraftig i starten (par sekunder), så kjører den rolig igjen. Er det noe som ikke er kompatibelt? feil kobling? noe som er defekt? Takk for svar <3 Endret 9. oktober 2012 av Irmelinz Lenke til kommentar
fqr Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Det står forresten EATX12V på de to 4 PINS inngangene. Må begge være plugget i? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Med bildet ditt som utgangspunkt, så er det ATX-24 kontakten jeg ser til høyre for RAM. Men under den gule ringen oppe til venstre er det 2 stk 8-pin EATX 12V. Og siden du lurte på om du trenger å plugge noe inn der, så var det svaret. Jeg går ut fra at du har en manual, hvis ikke kan du laste den ned fra ASUS. Se side 2-46. Lenke til kommentar
fqr Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Med bildet ditt som utgangspunkt, så er det ATX-24 kontakten jeg ser til høyre for RAM. Men under den gule ringen oppe til venstre er det 2 stk 8-pin EATX 12V. Og siden du lurte på om du trenger å plugge noe inn der, så var det svaret. Jeg går ut fra at du har en manual, hvis ikke kan du laste den ned fra ASUS. Se side 2-46. Jeg hadde ikke 2 stk 4-pin EATX 12V. derfor så visste jeg ikke. (min forrige hadde bare 1 slot av 4-pin EATX12v.) Men jeg fant ut at man kan splitte, altså 2+2 på hver av 4pins EATX12v. Det løste problemet Men, er det noen ulemper i å ha kun 2 på hver? eller burde jeg helst ha 4? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har ikke sett andre kort som har 2 slike plugger. Men her brukes de også visstnok for skjermkortene, hvis man har 3 stk strømkrevende kort. Men i såfall må man også ha en PSU som klarer det. For CPU er det som regel nok med en 4-pins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå