Borger___ Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Det er nå skiftet til annen trådløskanal, og nå finner den nettverket og viser status "tilkoblet" , men kommer fortsatt ikke "på nett". Kjørte feilsøk og får opp: "Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon". Forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Da høres det ut som at du ikke har samme kryptering i router og PC. Jeg foreslår du logger inn på routeren, går inn på wireless og endrer navn på nettverket (SSID) til et helt nytt navn. Legg så inn kryptering i routeren. F.eks WPA og noter ned krypteringsnøkkelen du legger inn. Denne er case sensitive, alså det er forskjell på store og små bokstaver. Deretter lagrer du innstillingene i routeren. Så søker du opp "det nye" nettverket med PC og legger inn samme krypteringsnøkkel der. Nå skal du være på internett, dersom kablet tilkobling til routeren fungerer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) jeg hiver meg med her siden jeg har lignede problemer for min del dreier det seg om logge seg inn på et trådløst nett jeg bruker en ruter fra Netgear jeg har selv satt opp det nettet og valgt WPA2-PSK kryptering Der kan man skrive inn / bestemme et passord Bruker man WEP så genererer man selv 4 sikkerhetsnøkler bruker man WPA(2).psk så er det kun passordet som kommer frem Den bærbare , en Toshiba satelitt finner nettverket ,og ber om en sikkerhetsnøkkel . Selv om jeg brukte passordet så blir det ikke godkjent nå var det en her på forumet som mente at den bærbare trenger en drivegropdatering . problemet er at jeg ikke har funnet noen driver enda Endret 3. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Nebrewfoz' regler for tilkobling til trådløse nettverk: (neida, bare noe jeg fant på nå.) 1) Bruk riktig 'passphrase' for tilkobling til nettverket. (Bruk ikke passordet du bruker for å logge deg på den trådløse ruteren, f.eks.) 2) Forsikre deg om at ruteren ikke bruker MAC-filtrering e.l. for å stenge 'uønskede' PC'er ute. 3) Sjekk at OS'et (nettverksstacken) er oppdatert til å takle WPA2. (XP fra 2001 trenger en update, f.eks., men den skal forlengst ha kommet via WindowsUpdate.) 4) Hvis du ikke kommer noen vei, prøv å slå av ruter-kryptering og se om du får tilkobling da. Hvis du ikke kommer på nett da heller, så ligger problemet et annet sted enn i krypteringen. Husk å slå på ruter-kryptering etterpå! 5) Gjenta fra punkt 1. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 ja, det burde fungere. likevel ble ikke passordet for nettverket godkjent. jeg får forsøke igjen over helga Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Det kan også være greit å oppdatere driver til det trådløse nettverkskortet. Har selv vært borti at f. eks Atheros med driver fra 2008 ikke takler WPA2. Mvh Faller Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Skal det ikke komme av seg selv ?. Det er snakk om Windows 7 Når sant skal sies så var det noen oppdateringer på gang under Windows uodate Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Det er ikke alltid Windows Update finner oppdatering til nettverkskort, og da må man gjøre det manuelt. Atheros er kroneksempel sånn sett. Det finnes uoffisielle drivere på nett, men Windows finner ikke disse. Mvh Faller Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Bruker Toshiba nettverkskort fra Atheros ? ( nå regner jeg med at svaret vil være ja. siden du nevner det navnet ) nå husker jeg ikke hvilket navn det stod på den aktuelle Laptoppen men tak skal du ha så langt Mvh elgen Endret 4. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg er ikke sikker på hva Toshiba bruker, men hvis du åpner [start] --> høyreklikk på [datamaskin] --> velger [behandle] --> så kommer du inn i datamaskinbehandling. Her skal du velge [enhetsbehandling] --> Nettverkskort. Dobbelklikk på den. Hva har du som trådløs/wireless/802.11-adapter? Når du har funnet ut av det kan du si ifra Mvh Faller Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 jeg har denne Når sant skal sies så er den ikke min , men noen i familien som ønsker å låne nettlinjen Nå lurer jeg på hvordan det går hos deg , Borger__ ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) nå har jeg oppdatert driveren nå forsøker jeg med et helt åpent nettverk. den bærbare forsøker å oppnå kontakt med får det ikke till. selv om den reporterer at signalstyrken er god jeg forsøkte også med valget WEP , der man kan genere sikkerhetsnøkler ved å skrive et passord først problemet er at med en gang jeg bekrefter innstillingen ved å klikke på "bruk" så hopper intillingen av seg selv til WPA2.PSK(AES) under WPA2 har jeg et passord På den bærbare stiller jeg inn nettverket med det samme navnet som jeg setter opp etter de samme innstillingene WPA2.personal og AES som krypteringtype da må jeg også skrive inn nettverkssikkerhetsnøkkelhilde her er det også et valg for 802.11 om jeg skal aktivere støtte for FIPS Er det ikke none som kan fortelle meg hva denne sikrehetsnøkkelen som den bærbare spør om er for noe og hvor jeg får frem den rett koden ? er jeg virkelig nød til rote med ett eller annet klient innstillinger og dele pc i nettverk for at det skal fungere som jeg har latt være av Endret 6. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå