Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Overføre eiendel av lav verdi til annen person


1814_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre det er noe som har tinglyst eierskap er det vel bare å levere eiendelen fra seg? Du kan da også skrive et brev og signere det hvis du vil gi fra deg en kvittering/bevis på overdragelsen.

 

Joda, jeg sa det, men det var tydeligvis ikke bra nok for lisenskontoret. Bør jeg da skrive dette brevet og sende?

Lenke til kommentar

Jeg antar det er snakk om TV, og at NRK har noen innsigelser etter fjernsynsmottakerforskriften pgf 7:

 

§ 7. Overdragelse

 

Den som overdrar fjernsynsmottaker ved salg (herunder auksjonssalg), gave eller på annen måte, leier ut eller låner ut, må straks gi skriftlig melding til NRK om hvem mottakeren er overdratt til.

 

Den som unnlater å gi slik melding, kan pålegges å betale tilleggsavgift som fastsettes av Stortinget.

 

For ervervsmessig salg eller utleie av mottakere vises det til egne forskrifter.

 

Det er altså ikke et krav at det utstedes salgsdokument mellom kjøper og selger - men selger skal sende salgsmelding til NRK.

Lenke til kommentar

Formkravet er at meldingen er skriftlig. Det er ikke utformet noe skjema jeg kan finne.

 

Meldingen skal identifisere overdrager, mottaker, og tidspunkt for overdragelse.

 

Skriftlig herunder, kan det tolkes som en epost? Evt. scan av papir med underskrifter.

Lenke til kommentar

Formkravet er at meldingen er skriftlig. Det er ikke utformet noe skjema jeg kan finne.

 

Meldingen skal identifisere overdrager, mottaker, og tidspunkt for overdragelse.

 

Den ble overdratt i slutten av juni, men lisenskontoret brukte tre måneder på å behandle søknaden. Tenker da å sette tidspunkt til slutten av juni, har det noen betydning? Jeg hadde sendt skriftlig i juni om jeg visste om det og ikke en e-post slik jeg gjorde. Jeg mener at jeg ikke har latt det gå unødvendig tid. Det er deres saksbehandlign som er treg og ufullstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...