1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Denne verdien er på ca. 5000. Hvordan gjør man det rent formelt? Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Med mindre det er noe som har tinglyst eierskap er det vel bare å levere eiendelen fra seg? Du kan da også skrive et brev og signere det hvis du vil gi fra deg en kvittering/bevis på overdragelsen. 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Med mindre det er noe som har tinglyst eierskap er det vel bare å levere eiendelen fra seg? Du kan da også skrive et brev og signere det hvis du vil gi fra deg en kvittering/bevis på overdragelsen. Joda, jeg sa det, men det var tydeligvis ikke bra nok for lisenskontoret. Bør jeg da skrive dette brevet og sende? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg antar det er snakk om TV, og at NRK har noen innsigelser etter fjernsynsmottakerforskriften pgf 7: § 7. Overdragelse Den som overdrar fjernsynsmottaker ved salg (herunder auksjonssalg), gave eller på annen måte, leier ut eller låner ut, må straks gi skriftlig melding til NRK om hvem mottakeren er overdratt til. Den som unnlater å gi slik melding, kan pålegges å betale tilleggsavgift som fastsettes av Stortinget. For ervervsmessig salg eller utleie av mottakere vises det til egne forskrifter. Det er altså ikke et krav at det utstedes salgsdokument mellom kjøper og selger - men selger skal sende salgsmelding til NRK. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Det er altså ikke et krav at det utstedes salgsdokument mellom kjøper og selger - men selger skal sende salgsmelding til NRK. Hva slags formkrav stilles det til denne? Jeg prøvde å lete etter et eierskifteskjema, men fant det ikke. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Formkravet er at meldingen er skriftlig. Det er ikke utformet noe skjema jeg kan finne. Meldingen skal identifisere overdrager, mottaker, og tidspunkt for overdragelse. 2 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Formkravet er at meldingen er skriftlig. Det er ikke utformet noe skjema jeg kan finne. Meldingen skal identifisere overdrager, mottaker, og tidspunkt for overdragelse. Skriftlig herunder, kan det tolkes som en epost? Evt. scan av papir med underskrifter. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 E-post regnes som regel ikke som en skriftlig melding, så det er opp til NRK om de likevel vil akseptere elektronisk melding. 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Formkravet er at meldingen er skriftlig. Det er ikke utformet noe skjema jeg kan finne. Meldingen skal identifisere overdrager, mottaker, og tidspunkt for overdragelse. Den ble overdratt i slutten av juni, men lisenskontoret brukte tre måneder på å behandle søknaden. Tenker da å sette tidspunkt til slutten av juni, har det noen betydning? Jeg hadde sendt skriftlig i juni om jeg visste om det og ikke en e-post slik jeg gjorde. Jeg mener at jeg ikke har latt det gå unødvendig tid. Det er deres saksbehandlign som er treg og ufullstendig. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 2. lisenstermin går fra 1. juli. Om ikke NRKs lisensavdeling har mottatt oppsigelse før denne datoen vil de kreve inn pengene sine. Det avgjørende punktet her er mottatt, ikke hva som står i oppsigelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå