Khaffner Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Hei! Jeg har allerede trålet gjennom prisguide og venners tips, men ikke funnet ut noe særlig. Ny bærbar maskin skal kjøpes og jeg har enkelte krav som ikke er så lette å søke etter: - Maks 4000 kr - God touchpad. Er blitt veldig vant til broderns Macbook Pro, og vil helst ha noe på samme nivå. - Høy pikseltetthet på skjermen. Må ikke være full HD på 10", men jeg vet man får f.eks 1366x768 på 13". - Helst uten optisk drev. Dette er noe jeg aldri bruker, og det tar for stor plass til å rettferdiggjøre sin eksistens i min laptop. - Chiclet tastatur - Matt skjerm - Bør leveres uten OS og uten HDD/SSD. Jeg har en Windows-lisens og en SSD slengende. - USB3 - HDMI Hvilke laptoper foreslår dere? Endret 9. oktober 2012 av Khaffner Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 skal ikke si noe sikkert, men jeg synes det høres ut som det er mye å forlange å finne en god bærbar til 4k. Har heller aldri hørt om noen som selger laptoper uten HDD eller OS, men hvis du leter så finner du nok etterhvert:) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Denne er det nærmeste jeg har funnet hittil. Husk at ytelse ikke er så viktig. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Da har jeg et godt forslag, hvis du ikke tenker på penger. Kjøp macbook air, 11" modellene koster 8290,- og 9190,-. 13" modellene koster 9990,- og 12490,-. Da får du samme touchpad som bror din, høyoppløst skjerm (1440 - 900), uten optisk enhet, chiclet tastatur og usb3. Du får ikke hdmi, men det kan du kjøpe en adapter til. Men du får ikke matt skjerm, og set blir dobbelt så dyrt som det du hadde tenkt å bruke i utgangspungtet. Hvis du absolutt må bruke Windows lisensen så kan du inastalere windows via boot camp. Og hvis du kjøper en sata til usb kabel kan du bruke ssd-en til eksten harddisk. Husk at en macbook air er mye lettere å drasse på enn den 15,6" du hadde funnet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Apple-laptoper er uten tvil flotte maskiner i mine øyne rent HW-messig, men jeg er som sagt ikke villig til å gi mer enn 4000 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Men da har du ikke mye igjen å velge i, så da dår du bare bøye deg med det lille utlavget. Jeg tror ikke du finner noe nermere enn den maskinen du allerede har funnet. Lenke til kommentar
kurtiaakre Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Det du ønsker er ikke mulig. Maskinen du selv har foreslått har blank skjerm og ikke høy pixeltetthet. Og cpu-en i den maskinen....har selv hatt en maskin med 1.0GHz versjonen, og den var i praksis ubrukelig til generell oppgaver (det ble ventetid hele tiden - og da hadde jeg satt i en ssd og mer ram). Så med mindre du har jobbet med en Atom maskin tidligere og syntes det var ok, så er det ikke å annbefale. Jeg ville lagt på noen kroner.... Fant kjapt denne, som virket ok med 13,3" matt skjerm. Her er en test av en annen utgave av denne maskinen. Men poenget mitt er egentlig: SE OPP for den prosessoren hvis du er litt utålmodig, prioriter kravene i en rekkefølge og eventuelt legg på noen kroner. Uten HD og Windows er det vel bare Multicom som kan selge - men det er på "deres" maskiner og de begynner noe høyere i pris. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg gravde litt dypere i lommeboka og slo til på dette fantastiske tilbudet! http://www.dustinhome.no/product/5010654077/samsung-series-5-ultra-ci5-1-7-4gb-50016-ssd-13-3-w7hp/ Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå