Gå til innhold

trenger hjelp med plasering av vifter- skjermkort slår seg av


hjezz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har bygd min første pc, men skjermkortet ser ut til å slå seg av innemellom når jeg spiller(selve pcen kjører men skjermen blir "sort")

 

Har stappa inn masse vifter men ser ikke ut til at det løser problemet, så trenger litt råd om hvordan jeg skal ha viftene.

 

Har prøvd litt rundt, men dette er oppsettet på viftene jeg har nå

 

2 foran som blåser inn

1 under som blåser inn

2 dobble med h80 cooler som blåser ut

1 på sida som blåser inn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får generelt sett bedre temperatur på gpu ved å ha flere vifter som blåser ut enn som bøåser inn. Sett opp 3 vifter til å blåse ut og 2 inn. H80 viftene går som en vifte.

 

Kontroller at det faktisk er overopphetet gpu som er problemet ved å bruke fks. msi afterburner.

Lenke til kommentar

du får generelt sett bedre temperatur på gpu ved å ha flere vifter som blåser ut enn som bøåser inn. Sett opp 3 vifter til å blåse ut og 2 inn. H80 viftene går som en vifte.

 

Kontroller at det faktisk er overopphetet gpu som er problemet ved å bruke fks. msi afterburner.

 

har prøvd å ha kunn sida og under som blåser inn og resten ut, og det funka til en viss grad før den slo seg av.

 

jeg har MSI afterburner, men logger den om det blir overopphetet? er helt ny til programet og vet bare at jeg kan styre gpu vifta med den (står på auto)

Lenke til kommentar

blir gpuen 80-90 grader under load så har du et temperaturproblem... Kan være cpu også fks. etc. etc. hvis pastaen er dårlig eller kjøleren ikke er montert skikkelig etc. Last ned core temp også og gjør deg sikker på at det er gpuen som blir varm. Hadde også vært fint om du kunne skrive opp hva slags komponenter og kabinett du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...