prips1 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Kjøpte en 2009 Mercedes Vito av bertel o steen i midten av mai i år. Nå har den fått en elektronikk feil så masse forskjellig lamper å girkassen girer ikke riktig lenger pga elektonikk feilen. Jeg hadde garanti på 12000km å nå har bilen gått 30000km etter jeg kjøpte den så jeg har ingen garanti. Men er det noen som vet om jeg har en reklamasjons sak på dette? Mvh Roar Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Du har uansett minst 2 års reklamasjonsrett ift forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven (avhengig av om det er privatkjøp eller ikke). Det forutsetter riktignok at det er en feil/svakhet som var tilstede på kjøpstidspunktet, og ikke et resultat av normal slitasje i forhold til bilens stand, kjørelengde osv. Men du har ingenting å tape på å reklamere. Men PS. Ved næringskjøp er det jo avtalefrihet, så da må man lese kontrakten. - Står det ikke noe om reklamasjonsrett der må man gå utifra at kjøpslovens bestemmelser gjelder. Endret 9. oktober 2012 av kjetilkl Lenke til kommentar
prips1 Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 ja stemmer, bilen var kjøpt ny som næringskjøp, men jeg kjøpte den privat kan du si, er det fortsatt ett næringskjøp da? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nei har du kjøpt den av BOS som privatperson så er det privatkjøp. Lenke til kommentar
prips1 Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja det var godt å høre, Bilen har godt 110000km så bør jo være reklamasjon når bilen ikke er kjørbar pga elektrisk feil? for bare prøve å se hva dem sier på bertel o steen der . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå