IcedInsanity Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå. Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell. Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt. Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde) Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert" Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem. Endret 10. oktober 2012 av IcedInsanity Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå. Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell. Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt. Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde) Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert" Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem. Hei! Forsøkt å laste ned lyddriverne direkte fra Acer sin supportside? Produsenten av lydkortet ditt heter Realtek, og du kan laste de siste driverne Acer har å by på her: http://global-downlo...BC=ACER&SC=PA_7 Du finner nok nyere drivere enn dette rundt på nettet, men i utgangspunktet er det greit å forholde seg til de drivere produsenten av maskinen din har valgt å legge opp av åpenbare grunner. Resten av drivere for maskinen din finner du her: http://support.acer....b=1&modelId=570 Lykke til! Endret 9. oktober 2012 av RealSpZ Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Henger meg på denne da jeg også Realtek AC97 på min laptop og har mistet lyd. Hos meg finner jeg imidlertid lydenheten under Enhetsbehandlig og videre nedover i menyene. Jeg har ikke mistet all lyden. Jeg får lyd fra lydfiler og videofiler som ligger på PC'n og også fra DVD. Men alle systemlydene som fanfaren ved oppstart av PC'n, lydmelding ved mail ol. mangler. Og jeg får ikke lyd fra You Tube eller NRK web-TV. Min laptop er en Packard Bell med Win XP Home. Jeg får heller ikke frem lydikonet på oppgavelinjen, selv om jeg har krysset av inne i menyene om at jeg ønsker det. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå. Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell. Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt. Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde) Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert" Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem. Hei! Forsøkt å laste ned lyddriverne direkte fra Acer sin supportside? Produsenten av lydkortet ditt heter Realtek, og du kan laste de siste driverne Acer har å by på her: http://global-downlo...BC=ACER&SC=PA_7 Du finner nok nyere drivere enn dette rundt på nettet, men i utgangspunktet er det greit å forholde seg til de drivere produsenten av maskinen din har valgt å legge opp av åpenbare grunner. Resten av drivere for maskinen din finner du her: http://support.acer....b=1&modelId=570 Lykke til! Prøvde den første linken du oppga og gjorde som eg fikk beskjed om, men fortsatt ingen forandring... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 ja, nå viste det seg at eg måtte legge til ny maskinvare for å få frem lyd og spill kontroller saken i kontrolpanelet. men INGEN av driverne eg prøver meg på gir meg lyd. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Still no luck... Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Fordi jeg synes det er kjipt at du er uten lyd, har jeg lyst til å se nærmere på det. Kan jeg hjelpe deg via fjernhjelp? Du kan laste ned Teamviewer her: http://www.teamviewer.com/download/TeamViewer_Setup_no.exe. Legg meg til på skype: spzftw for en rask chat Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Will do. Er påvei i seng nå men legger deg til så er det bare å sende meg en mld når du er på og har tid Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Da skulle problemet være løst! Kos deg med lyden din! Endret 11. oktober 2012 av RealSpZ 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Helt genial denne karen oppenfor her. Var fikset på 4minutter med fjernhjelp! Takker så voldsomt mye Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kan du hjelpe meg på samme måten RealSpZ? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Problem is baaaack... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Gammel tråd, men denne gjelder enda. Prøvd det meste, men om noen vil ta en titt så gi meg en lyd. Dritt pc. Endret 2. mars 2014 av IcedInsanity Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Fått fikset det? Er VELDIG klar over at Windows har buggy lyd, du er ikke alene, men mesteparten av mine problemer klarer jeg å løse selv Endret 6. mars 2014 av MariusJS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå