Gå til innhold

Half life 2

^Morgoth^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser man sammenligner HL og CS.. dette skjønner jeg ikke, de som gjør det kan umulig ha spilt HL. Jeg tenkte litt på hvordan forholdene de to spillene har, og hva de kan sammelignes med i spillverdenen.. jeg kom fram til at

HalfLife = Sjakk

CS = Bondesjakk

Cs er et simpeltpimpelt spill uten meninghandlingnoe som helst, BARE pur, hjernedød underholdning. Man tenker ikke, man blir servert et våpen, så er det bare å løpe bort å håpe at man treffer noen i hodet.

Halflife er en historie der du faktisk får et "forhold" :wink: til personen du styrer. Grafikken er MYE bedre, her er det en faktisk historie som er veldig bra utført, det er puzzles i hytt og pine (noe for de små grå), og ja jeg vet ikke hva.

Jeg ville heller ha spilt gjennom Half life én gang, enn å spille 10000 CS runder, for man sitter faktisk igjen med noe etter å ha spilt Halflife.

Lenke til kommentar

[en del rare greier]

1. Half-Life er det spillet jeg har spilt som har best historie og handling. Gameplay også egentlig, men disse momentene er nokså subjektive.

2. Som ThomasM skrev, så vil Valve slippe en benchmark i forkant av HL2, så folk kan teste hva pcen deres vil yte i HL2. Valve har også uttalt at 9800pro er det skjermkortet per dag dato som yter best i HL2.

Du burde lese litt om HL2 i diverse forum og slikt før du uttaler deg om hvordan det vil yte.

Det er dessuten ikke noe i veien for Prescott kan forutsies til å bli en bra overklokker! Hvis den f.eks. blir produsert med 0,09 µm, vil den sannsynligvis bli en bedre overklokker enn om den hadde blitt produsert med 0,13 µm (bl.a. pga. mindre varmeutvikling).

3. Dette punktet er det eneste jeg egentlig kan si meg litt enig i, men vi kommer til å vite mye om HL2's ytelse før vi har prøvd det.

Lenke til kommentar

[en del rare greier]

2. Som ThomasM skrev, så vil Valve slippe en benchmark i forkant av HL2, så folk kan teste hva pcen deres vil yte i HL2. Valve har også uttalt at 9800pro er det skjermkortet per dag dato som yter best i HL2.

Du burde lese litt om HL2 i diverse forum og slikt før du uttaler deg om hvordan det vil yte.

Det er dessuten ikke noe i veien for Prescott kan forutsies til å bli en bra overklokker! Hvis den f.eks. blir produsert med 0,09 µm, vil den sannsynligvis bli en bedre overklokker enn om den hadde blitt produsert med 0,13 µm (bl.a. pga. mindre varmeutvikling).

Altså, Det at valve sier at Radeon Yter best i hl2 er vel ikke rart er det vel?

Det er tross alt et av dagens "helt-på-topp" kort. Så jeg forstår godt at det er det som er best. Men hva er poenget med tråden da? Kan man ikke bare lage en sticky post som heter hl2 og skrive: "Radeon 9800 PRO er best til HL2 :woot:" i den?

Når var det hl2 skulle komme ut?

Er vel om et par 3 mnd hvis ikke jeg blingser villt nå :p

Det er først da vi finner ut hva slags kort som er det "minst akseptable" Skjerkortet til å spille HL2 med.

Har man penger så er det bare å hive de ut til et radeon kort, men er budsjettet lavt, så burde man kanskje vente med å kjøpe nytt. Prisene har helt sikkert gått en del ned siden den tid uansett :roll:

Lenke til kommentar

Du blingser nok vilt ja. HL2 kommer 30. september, det er ikke utsatt som ryktene ville ha det til i lengre tid.

Valve mener at det skal gå an å spille HL2 med et TNT2-kort og få 30-40 fps, riktignok med lite eyecandy. Om 30-40 fps er holdbart, kommer jo an på den enkelte spiller.

Og jeg tviler på at prisen på skjermkort faller så mye på en måned, eventuelt et par måneder. Radeon 9700pro falt f.eks. bare 300-400 kr i pris på et helt år! Og du vet ikke om prisen plutselig går opp, fordi halve verdens datanerder plutselig skal ha nytt skjermkort fordi HL2 kom ut...hvem vet? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...