^Morgoth^ Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 jeg skal ha half life 2 som selfølge og jeg har kjøpt ny data uten et skjermkort , hvilket burde jeg ha? (som takler hl2 optimalt bra) Jeg er mest glad i ati sine kort Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Radeon 9800PRO? Eller Geforce 5900 Ultra? Burde holde koken det:) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis du er mest glad i ATI sine kort, og i tillegg vil ha det som takler HL2 optimalt bra, da har du jo svart på spørsmålet ditt, ikke sant? Det logisk nok toppmodellen til ATI som takler det best, og det er for tiden 9800pro-baserte kort med DDR2-minne. Hvis du finner deg en webshop, velger skjermkort, og ordner etter pris (synkende), så vil du se at dette sannsynligvis er det ATI-kortet som ligger øverst på listen. Voila. Edit: ifølge Valve Software's Gabe Newell er DX9-ytelsen til 9800pro bedre enn FX5900 Ultra's i HL2. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 9800pro ville vært det beste valget. Ikke absolutt det med DDR 2 heller.. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 vel , folk har gitt meg prisguide som beste pris guide ,(utdatert) Hva er den billigste 9800 pro i norge nå ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvorfor gleder alle seg til hl2? Er det noen som spiller HL1? Ikke så hvidt jeg veit. De fleste spiller CS og DoD og slikt. Så jeg vil bare vite; Hvorfor gleder alle seg sånn!? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvorfor gleder alle seg til hl2?Er det noen som spiller HL1? Ikke så hvidt jeg veit. De fleste spiller CS og DoD og slikt. Så jeg vil bare vite; Hvorfor gleder alle seg sånn!? Har du noengang spilt HL, så forstår du hvorfor... Personlig har jeg alle versjonene og upgradesene til HL (kjøpt såklart), spiller masse CS o.l., så jeg gleder meg som en unge til Half-Life 2 slippes. Dessuten kommer dette til å bli det neste "storspillet" som vil selge stort i alle land, i likhet med Halo til XBOX eller GTA3/ViceCity til PS2. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har du noengang spilt HL, så forstår du hvorfor... Helt enig. HL var jo et fantastisk spill når det kom. Så det er jo ikke rart at folk gleder seg til HL2. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 9800pro ville vært det beste valget. Ikke absolutt det med DDR 2 heller.. det er ikke noe selvfølge det da... det stinker fanboy på lang vei når noen kommer med slike utsagn. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 9800pro ville vært det beste valget. Ikke absolutt det med DDR 2 heller.. det er ikke noe selvfølge det da... det stinker fanboy på lang vei når noen kommer med slike utsagn. Altså, hvis man skal ha 9800pro så behøver man ikke nødvendig vis kjøpe ett med DDR 2. Mye dyrere, nesten ingen ytelses forskjell. Bare hvis han skal ha, han kan jo alltids kjøpe ett FX5200 for min skyld, prøver bare å hjelpe fyren. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er jo godt mulig at HL2 blir så bra som CS da. Dersom ikkje....så blir det garantert mekka ein CS2 mod til HL2. Oppfølgeren til verdens mest spilte spill er vel noe å glede seg til syns eg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 cs mod til half life 2, altså cs2, ALDRI! hva er pointet uansett ? blir akkurat det samme bare med bedre grafikk, samme patetiske drittunger, samme patetiske uttrykk, MEN, bedre grafikk, HALLELUJA! for guds skyld, dont let there be a cs2. angående det med skjermkort, kan du ikke være så snill og søke litt rundt i forumet før du poster idiotiske spørsmål som allerede er blitt besvart ? er vertfall 2-3 slike topics med samme svar.. VALVE SLIPPER EN HL2 BENCHMARK OM EN LITEN STUND! DA KAN DU LASTE NED OG TESTE PÅ DIN MASKIN, SÅ KAN DU ETTERPÅ SAMMENLIGNE MED ANDRE FOR SÅ Å FINNE UT HVILKET SKJERMKORT DU BURDE INVESTERE I FOR BEST MULIG OPPLEVELSE! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er jo godt mulig at HL2 blir så bra som CS da. Dersom ikkje....så blir det garantert mekka ein CS2 mod til HL2. Oppfølgeren til verdens mest spilte spill er vel noe å glede seg til syns eg. ... ehm? Ved å sammenligne HL2 med CS må jeg bare le... CS er en mod til HL, ikke ett eget spill som kan sammenlignes med HL2 - Gameplayet er annerledes og alt. afaik så har jeg ikke sett noen CS2-mod enda... Men det jeg har sett, er en rekke vanvittig tøffe modifikasjoner som tar for seg alt fra gamle kriger til ny krigføring Dette vil absolutt bli rått! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Q: Is a ATi 9800pro card really alot better for HL2 then Nvidia's FX5900? Or is the difference not that big (quality & fps wise)? Articles like this worry me: http://www.beyond3d.com/misc/traod_dx9perf...f/index.php?p=1 Valve: I have been a long-time NVIDIA card user. Currently I have ATI 9800 Pro's in both my work and home machines. The DX9 performance described by the Beyond3D article is consistent with what we've been seeing. Q: I am torn between the two newest cards, the 9800 Pro and the FX 5900. So if you were me, which card would you go with, and if you want to elaborate on your answer that would be great! Valve: 9800 Pro. It's faster and has better image quality Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 en annen ting man burde tenke på er jo også at 5900 ultra yter bedre i doom3 enn 9800 pro gjør... så er det da opp til dere å velge hvilket spill dere vil ofre litt "sikletøy" i.. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 angående cs, så blir det en cs mod til hl2. jeg tror en cs modd under hl2 blir siinsykt fett, du kan lure folk inn i feller, fysikken gjør det mulig å skyte sund planker, osv, så et lagerbygg blir fullt med muligheter, jeg tror dette blir latterlig morro. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 en annen ting man burde tenke på er jo også at 5900 ultra yter bedre i doom3 enn 9800 pro gjør...så er det da opp til dere å velge hvilket spill dere vil ofre litt "sikletøy" i.. Det kan tenkes, men forskjellen vil neppe være så stor som de testene du sikter til tilsier når spillet endelig kommer ut. ATI har ingen optimaliseringer for Doom3 i de offisielle driverene sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 en annen ting man burde tenke på er jo også at 5900 ultra yter bedre i doom3 enn 9800 pro gjør...så er det da opp til dere å velge hvilket spill dere vil ofre litt "sikletøy" i.. Det kan tenkes, men forskjellen vil neppe være så stor som de testene du sikter til tilsier når spillet endelig kommer ut. ATI har ingen optimaliseringer for Doom3 i de offisielle driverene sine. men nå er nok ikke forskjellene mellom 9800 pro og fx5900 ultra så mye større heller da..er litt nyttesløst å diskutere dette når den offesielle hl2 benchmarken ikke er på nett enda... er nok bedre å la dette ligge til testene er blitt utført, så kan man heller diskutere resultatene i etterkant og minimum payne, angående disse planene hvor man kan lure folk inn i feller, vel, det vil forandre alt som gjør cs til cs... tempoet osv, absolutt alt blir forandret, da kan de likegodt kalle det for noe annet enn cs2, kanskje det hadde blitt interessant da.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 1. Greit, jeg var ikke med i spillverdenen når hl1 kom ut. Satt å spillte GTA og Transport tycoon på mine første datadager Jeg har prøvd hl seff Men jeg syns ikke akkurat at jeg fikk med meg handlinga + at selve gameplayet var relativt dårlig. 2. Valget av skjermkort til et spill bør man kanskje ta ETTER at spillet har kommet? Det er 100% meningsløst å diskutere noe slikt til noe som ikke finnes i annet dårlig betaversjoner. Det ville vært som å spørre om Prescott blir en bra overklokker i dag ikke sant!? 3. Vent til spillet er ute du, og folk har prøvd det. Så kan du kanskje sjekke om spillet funker godt nok på din maskin. Hvis du skulle være så uheldig at du trenger nytt skjermkort for å spille spillet, så har nok prisene godt ned en god del når spillet er til salgs i butikkene. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Radeon 9800 pro er optimalisert for HL2 og vil est sannsynlig gjøre best inntrykk med den nydelige detalj rike bildekvaliteten og den supre AA kvaliteten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå