Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 hallo. Jeg har et tamron 17- 50 og et canon 24 - 105. Disse to er jeg egentlig veldig fornøyd med. tamron er lysterk nok for meg, og canon' er kjapp å fokusere. Men,.... det er også dette jeg sliter litt med. Jeg føler veldig jeg må velge mellom kjapp fokusering og lysstyrke. Jeg tar som oftest bilder av ting i bevgelse, og her i nord er det veldig mørk veldig ofte, så det er tamron' som er med mest på høstkvelder,... (og canon ellers der hvor det er lys nok) jeg synes bare det er så utrolig tregt nå etter at jeg er blitt vant (bortskjemt) med canon sin superkjappe fokusering. vil en oppgradering fra tamron 17- 50, til canon 17- 55 være å anbefale? er usm'en i samme klasse som på 24- 105? er det eventuellt et videre objektiv (med samme eller lysstyrke, og kjapp fokusering) som er å anbefale fremfor canon 17- 55? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg oppgraderte fra Tamron 17-50 til Canon 17-55, og jeg opplevde at forskjellene er vesentlige. Det er mulig det er liten forskjell i godt lys (jeg foretok ingen tester av murstein og den slags), men autofokusen er betydelig bedre i Canon-objektivet. Med Tamron slet jeg vilt med å finne fokus i annet enn godt lys. Det er ikke tilfelle med Canon 17-55. Hvordan det er sammenlignet med 24-105 vet jeg derimot ikke. Det negative med Canon 17-55 er prisen, og jeg synes kanskje Canon med et objektiv i denne prisklassen burde kostet på seg byggekvalitet av L-typen. Det har det ikke. Det er ikke på noen måte dårlig, men det kan ikke sammenlignes med L-objekivene jeg har i byggekvalitet. Det føles rett og slett billigere. Optisk er det derimot ikke stort å si på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 ja, er det som er mitt problem også. eller, det er ikke det at jeg ikke finner fokus, men at det tar så langt tid, og da er motivet 10 meter unna allerede. må ha noe som er "pek- skyt". og der er canon 24-105 genial, men med såpass svak lysstyrke er det begrenset hvor mye jeg kan bruke det ute når det er mørketid. alt mitt utstyr har vært kjøpt brukt, og jeg har funnet temmelig gode priser på canon (ikke så langt fra hva jeg betalte på tamronene faktisk) så det er ingen som har et videre objektiv å anbefale i stedet for canon sitt? kjapp med god lysstyrke? eller er canon 17- 55 et løp og kjøp ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 SKal du ha så god lysstyrke på crop i det brennviddeomfanget er det ikke særlig andre alternativer. EF-S 17-55/2.8 IS er nok den beste, men den er også dyr.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Sigma har jo en 17-50/2.8 OS HSM som nok fokuserer raskere enn Tamronen. Billigere og lettere enn Canon sin. Har bare vurdert den selv til Nikon. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hei, jeg har benyttet mitt Canon 17-55 f 2.8 mye, faktisk helt til det sluttet å virke og ble plassert i et skap. Jeg savnet et objektiv med enda bedre lysstyrke og valgte derfor en Sigma 30mm f 1.4. Spesielt passer dette objektivet til litt eldre kamera som ikke liker seg over ISO 400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå