miniPOK Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hei! Er det mulig å få tak i informasjon om en bedrifts kundeportefølje. For eksempel hvor mye man selger av et produkt til et bestemt segment... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja, ta jobb innen bedriftens økonomistyring. Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja, ta jobb innen bedriftens økonomistyring. Det var det da.... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Sjekk årsberettning, det er mulig, men tvilsomt at du finner noe der. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Håpløs oppgave, altfor mange variable og faktorer inn i bildet. Regneskaps-analyse kan gi en liten hint men da bør man kjenne (godt) til bransjenormene og kostnader knyttet til disse. Allikevel vil det bli vanskelig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Du kan selvfølgelig betale meg for å finne ut av det, men $$ Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Er på jakt etter stoff til en markedsplan. Har bakgrunnsdata i en undersøkelse gjort av Norstat, som blant annet gir hint om hvor mange kjøpere bedriften har i de forskjellige aldersgruppene. Er det mulig å knytte dette opp mot totalt folketall i Norge, og få brukende svar ut av det? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Så du fant ikke svar i årsrapporten til Rieber & Sønn? Et "hint" om hvor mange kjøpere bedriften har i de forskjellige aldersgruppene virker veldig tynt. Når man har såpass lite ressurser og begrenset innsyn så ville jeg heller fokusert på hvilke fordeler som eksisterer på produktnivå. Hvorfor er det sannsynlig at noen vil kjøpe produktet fremfor konkurrenten sitt. Samtidig så er vel de relevante kundene for matvareprodusentene ikke forbrukere i tradisjonell forstand, men dagligvarekjedene. Det er de du må selge til. Vær obs på at her finnes det en del etablerte nettverk og allianser, så som fersk produsent vil det kunne bli vanskelig å trenge inn i stormarkedet. Endret 9. oktober 2012 av Dux ducis 1 Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Så du fant ikke svar i årsrapporten til Rieber & Sønn? Et "hint" om hvor mange kjøpere bedriften har i de forskjellige aldersgruppene virker veldig tynt. Når man har såpass lite ressurser og begrenset innsyn så ville jeg heller fokusert på hvilke fordeler som eksisterer på produktnivå. Hvorfor er det sannsynlig at noen vil kjøpe produktet fremfor konkurrenten sitt. Samtidig så er vel de relevante kundene for matvareprodusentene ikke forbrukere i tradisjonell forstand, men dagligvarekjedene. Det er de du må selge til. Vær obs på at her finnes det en del etablerte nettverk og allianser, så som fersk produsent vil det kunne bli vanskelig å trenge inn i stormarkedet. Høres fornuftig ut! Men forbrukerne må vel like produktet for at dagligvarekjedene skal ville distribuere det? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Så du fant ikke svar i årsrapporten til Rieber & Sønn? Et "hint" om hvor mange kjøpere bedriften har i de forskjellige aldersgruppene virker veldig tynt. Når man har såpass lite ressurser og begrenset innsyn så ville jeg heller fokusert på hvilke fordeler som eksisterer på produktnivå. Hvorfor er det sannsynlig at noen vil kjøpe produktet fremfor konkurrenten sitt. Samtidig så er vel de relevante kundene for matvareprodusentene ikke forbrukere i tradisjonell forstand, men dagligvarekjedene. Det er de du må selge til. Vær obs på at her finnes det en del etablerte nettverk og allianser, så som fersk produsent vil det kunne bli vanskelig å trenge inn i stormarkedet. Høres fornuftig ut! Men forbrukerne må vel like produktet for at dagligvarekjedene skal ville distribuere det? Sant nok, men samtidig kan ikke dagligvarekjedene vite akkurat hva forbrukerne liker. De deler med andre ord litt av risikoen med deg. Da jeg hadde ekstrajobb på bensinstasjon tok de til tider inn produkter fra lokale produsenter, og det ble ikke alltid en suksess. Men på den måten var det ikke produsenten som satt med tapet - det var bensinstasjonen. 1 Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Så du fant ikke svar i årsrapporten til Rieber & Sønn? Et "hint" om hvor mange kjøpere bedriften har i de forskjellige aldersgruppene virker veldig tynt. Når man har såpass lite ressurser og begrenset innsyn så ville jeg heller fokusert på hvilke fordeler som eksisterer på produktnivå. Hvorfor er det sannsynlig at noen vil kjøpe produktet fremfor konkurrenten sitt. Samtidig så er vel de relevante kundene for matvareprodusentene ikke forbrukere i tradisjonell forstand, men dagligvarekjedene. Det er de du må selge til. Vær obs på at her finnes det en del etablerte nettverk og allianser, så som fersk produsent vil det kunne bli vanskelig å trenge inn i stormarkedet. Høres fornuftig ut! Men forbrukerne må vel like produktet for at dagligvarekjedene skal ville distribuere det? Sant nok, men samtidig kan ikke dagligvarekjedene vite akkurat hva forbrukerne liker. De deler med andre ord litt av risikoen med deg. Da jeg hadde ekstrajobb på bensinstasjon tok de til tider inn produkter fra lokale produsenter, og det ble ikke alltid en suksess. Men på den måten var det ikke produsenten som satt med tapet - det var bensinstasjonen. Har et nytt spørsmål: hvordan vil dere definere markedet som Millba (http://millba.no/), produsenten av muffins og småkaker, opererer i? Endret 20. oktober 2012 av miniPOK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå