Gå til innhold

har et litt rart problem her. noen som kan hjelpe?

wil

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å bli litt småirritert over et problem som jeg har. jeg kjører Win 2000 på C: og Win XP på D: dette går strykende fint. det som jeg har litt problemer med er Norton. først installerer jeg Win 2000 på C: og deretter Win XP på D: siden at XP kommer tilslutt så bruker jeg å begynne derifra med Norton og service pack å det der. i Win XP så går det bra å legge inn Norton, den blir lagt inn å alt er greit. men når jeg går over til 2000 å legger inn Norton der, så klikker Live Updaten til Norton. det har gått en gang vet jeg, men etter dette så går det ikke mer. er det det at det blir en konklikt som gjør det? sitter å lurer litt på det. men jeg kjører jo både Norton og Windowsene på hver sine partisjoner.

Noen tips om hva det kan være?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld.

Noen spørsmål...

Har du telenor adsl?

Har du norton internet-security?

Har du lisensaktivering via nettet?

Hvis ja på alle så har vi sannsynligvis samme type programpakke. Det kan virke som at lisensen bare gjelder for 1 av operativsystemene.

Jeg har prøvd å aktivere lisens på XP og 2000 selv, resultatet var at lisensen ble overført dit jeg aktiverte sist :roll:

Mulig jeg er på jordet i din situasjon, men det var det som skjedde hos meg.

Ha en fortsatt god kveld da :)

Vennlig hilsen

Sveinl.

Lenke til kommentar

OK.

Så du har 2 forskjellige versjoner av norton da. Da tror jeg ikke det er lisensen det er snakk om.

Et problem jeg hadde med live update en gang i tiden var at en slags driver manglet.

Mener den het symevent et eller annet. Live update klikka fordi den ikke var kompatibel med 2000 eller XP. Husker ikke hvilket OS jeg hadde.

Du kan jo prøve å lete etter denne hos symantec og se om det hjelper å legge den inn.

Sveinl.

Lenke til kommentar

tror jeg skal prøve en annen ting. skal formatere i morgen tror jeg, så legger jeg inn, 2000 først, så XP, men før jeg legger inn Service packen til 2000 så legger jeg inn norton, mulig det er det som er feilen her. mener det ble gjort sist gang den varka

Lenke til kommentar

Format C: pleier å fikse alt. Hvertfall det meste :-?

Jeg er formatoholiker selv så det har jeg ingen innsigelser imot.

Bare husk å oppdater OS`et før norton legges inn. Tror det er lurest. Husk at 2002 og 2003 versjonen av Norton er lagd lenge etter OSet kom ut.

Den derre symevent-saken kan ha vært problemet for 2001-versjonen av Norton, husker ikke helt. Det er jo en stund siden.

Sveinl.

Lenke til kommentar

ok, blir for sent i kveld så jeg for se hva jeg for opp å gå i morra tidlig, men en ting, begynner ikke å bruke 2000 før jeg for alt opp å gå, derfor bruker jeg XP nå, jeg bruker å først legge inn Windows, så legge inn drivere, så service pack, så norton, også windows update.

litt utenfor saken dette men, det er en som sier at hvis jeg formaterer diskene mine så sliter jeg veldig mye på dem. er dette sant? har ikke inntrykk av det jeg men. det skjer mye tull på denne pc`en egentlig. og når det går alt for galt så må det formateres.

det jeg ikke liker med windows er at hvis jeg formaterer C: så må jeg også formatere den partisjonen som XP ligger på også

Lenke til kommentar
litt utenfor saken dette men, det er en som sier at hvis jeg formaterer diskene mine så sliter jeg veldig mye på dem. er dette sant? har ikke inntrykk av det jeg men. det skjer mye tull på denne pc`en egentlig. og når det går alt for galt så må det formateres.

Det tror jeg ikke noe på. Det er jo snakk om skriving av "nuller" og "enere" og det gjør jo programmene hele tiden. Så det er bare tull at formatering ødelegger disken.

Mange mennesker "tror" mye rart men det er ikke alt man skal høre på :wink:

Sveinl.

Lenke til kommentar

hehe nei, det er sant. måtte bare spørre. for vel formatere 4 partisjoner i morgen igjen da :( nei 2 blir det, prog partosjonene mine er formatert. håper jeg for alt opp å gå i morgen. gjør jeg det da skal jeg aldri formatere denne maskina igjen :D

trodde ikke helt på at disken ble ødelagt av formatering jeg heller. spesielt viktig at jeg for Norton opp å gå på begge osene.

Lenke til kommentar

endelig fikk jeg det til. formaterte i dag tidlig begger partisjonene, installerte først 2000 så XP, ga pokker i å installere service pack til 2000 med en gang å gikk over til Norton 2003 istede, å gjorde det på den vanlige måten i XP. nå funker alt fett. bortsett fra at jeg ikke har fått registrert den versjonen som ligger i 2000 oset, men tror at den ikke for kontakt med symantec.com så jeg tar det senere tenker jeg, men uannsett alt virker, nå blir det programvare å greier, jippi.

gleder meg bare til i kveld når alt er ferdig.

Lenke til kommentar

sånn nå er jeg på nett. men bare med W2k enda, gidder ikke å installere XP akkurat nå. begynner å bli møkk lei av å formatere så jeg for vente litt med det akkurat nå. takk for hjelpen folkens, det var til stor hjelp. faktisk hvis man installerer Service pack 3 i win 2000 så fjerner det veldig mye problemer egentlig. når jeg installerte driverene til pc`en så var ikke kortleseren min på nett i det hele tatt, lot driverene forstatt ligge å installerte Service pack 3, da var den på nett med en gang. jeg er iallefall glad som ei lærke akkurat nå. samme gjaldt når jeg sleit med å få registreringa til NIS også, det gikk ikke uten at jeg installerte service pack faktisk. når jeg gjorde det så ble alt bra. jøss, windows gjør faktisk litt nytte for seg.

merkelig. Win 2000 ruler av alle Windowsene som finne. ever. PRO så klart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...