Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC får bluescreen hver dag

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en selvbygget pc. Jeg har nå fått problemer med den og det kommer bluescreen på den hver dag. Jeg har avinstallert og installert windows på nytt og alle filene er da slettet før jeg installerer windows på nytt.

Men jeg får fremdeles bluescreen etter at jeg har installert windows på nytt. Er det noe gale med komponentene. Tilkoblingen?

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se om du får lest noe i blåskjermen..? Har du stilt inn Windows slik at den starter på nytt automatisk ved bsod, eller får du lest hva som står der. Ofte kan meldingen gi et hint om hva som feiler. Hvis du har muligheten, så kan du kanskje ta et bilde av skjermen med mobilen og lime det inn her..?

Lenke til kommentar

Oppdatere Bios, har opplevd mange hovedkort som har kranglet mye før bios oppdatering gjennom tiden.

Sjekke minnebrikkene dine, En(flere?) kan være defekt. Jeg ville prøvd å kjøre maskinen med 1 og 1 minnebrikke, hver brikke 2 ganger, 1 gang i hver av de 2 "slotsa" du vanlighvis bruker brikkene i.

Kjør gjerne med hver av brikkene en dag av gangen, slik at du virkelig vet at de er ok.

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Hei, igjen. Takk for svar. Jeg byttet minnekortene i de 2 blåe slotene. Skal se om dette nå fungerer. Jeg har også byttet cpu kontakt sånn at nå kommer det ikke opp lenger "CPU error press f1"

JEg skal ta et bilde om det kommer bluescreen.

Lenke til kommentar

Maskinen får fremdeles bluescreen selv om jeg har reinstallert windows og slettet alt. Hva kan det være? Er det noe gale med komponentene? Gi beskjed om jeg skal ta bilde av maskinen når den får bluescreen. Maskinen har fått mye mindre bluescreens enn før.

Lenke til kommentar

Det er alltid greit å se hva feilmeldingen sier. Den kan enten fortelle noe vi vet fra før, eller gi mer informasjon om feilen, så det er lurt å se på den.

Ok hvilke program trenger jeg få å se feilen? Kan jeg bruke bluscreen viewer eller må jeg ta et bilde selv? Hvordan får jeg pcen til å stoppe helt opp uten at den restarter etter bluescreen?

Lenke til kommentar

En errorlog skal genereres til harddisk når man får bsod, men jeg husker ikke hvor. Om du kan ta bilde av bsod så er dette metoden for å hindre autorestart:

(Jeg sitter med en pad akkurat nå, så jeg copy/paster)

1. Click on the Start button and then on Control Panel.

Tip: In a hurry? Type system in the search box after clicking Start. Choose System under the Control Panel heading in the list of results and then skip to Step 4.

2. Click on the System and Security link.

Note: If you're viewing the Small icons or Large icons view of Control Panel, you won't see this link. Simply double-click on the System icon and proceed to Step 4.

3. Click on the System link.

4. In the task pane on the left, click the Advanced system settings link.

5. Locate the Startup and Recovery section near the bottom of the window and click on the Settings button.

6. In the Startup and Recovery window, locate and uncheck the check box next to Automatically restart.

7. Click OK in the Startup and Recovery window.

8. Click OK in the System Properties window.

9. You can now close the System window.

10. From now on, when a problem causes a BSOD or another major error that halts the system, Windows 7 will not force a reboot.

Endret av Stoltenberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...