fotogigen Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nordlys over sunnmøre i natt. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 ja.. det kan nok stemme.. det er mulig jeg har dratt litt hardt på støyfjerningen.. kom hjem kl 0100 i natt så da ble det bare en helt kjapp fremmkalling av råfila.. men jeg må si det er utrolig vanskelig å fokusere manuellt når det er så mørkt.. så det kan vere litt fokus bom også som gjør det... noen tips her?? Lenke til kommentar
Trond Trondsen Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Bruker å fokusere ferdig før jeg drar ut i mørket å tar bilder av Nordlyset, så lar jeg kameraet stå på tils jeg e ferdig Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 hvordan er det mulig? man må jo fokusere på den avstanden som er aktuellt når man fotograferer... å justere til uendelig funker ikke... ivertfall ikke på mitt objektiv... Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Personlig synes jeg "uskarpheten" her ikke gjør noen verdens ting . Et flott motiv med skikkelsen i forkant som løfter bildet vesentlig Lenke til kommentar
Hansen-Images Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Noen Tips: Personlig funker "uendelig" hos meg, men litt øving på noen stjerner, gir som oftes gode resultater. Jeg kjører alt i "M" ingen autofokus, ingen bildestab. på. Fargestøy kommer fort, personlig setting ISO 500 til max 1000. Lukker beror litt på hvor raskt Nordlyset beveger seg og intensitet. Personlig aldri over 20 sec, da det fort blir "blur" og mye grønn grøt. Objektiv: f/2.8 eller bedre. Jeg lærte masse av min "mentor" Øystein Lunde Ingvaldsen som kanskje også kan gi inspirasjon til andre. www.lundeimages.com Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Tuset takk for hjelpsomme / konstruktive kommentarer! Jeg tar de med meg videre :-) Lenke til kommentar
raorbech Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Halloen Gigen du kan prøve live visningen bak når du fokuserer, bruk +knappen og sooooom inn på en stjerne, fokuser den klar Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Takk for tipset!!! det har jeg ikke tenkt på før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg