gill bates Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Titta litt i biosen nå og cpu temp ligger på 56 grader( :o )...skal sies at det er en amd k6 som varmer sånn, da...makan til elendig kjøling skal du lete lenge etter....farlig eller ei? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Titta litt i biosen nå og cpu temp ligger på 56 grader( :o )...skal sies at det er en amd k6 som varmer sånn, da...makan til elendig kjøling skal du lete lenge etter....farlig eller ei? Nei, ikke noe farlig... men hvis du begynner å nærme deg 70 grader, da begynner det å bli farlig for prosessoren Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nei, ikke noe farlig... men hvis du begynner å nærme deg 70 grader, da begynner det å bli farlig for prosessoren Tja... er det ikke sånn at prosessorer tåler opp i 80-90 grader da? Men jeg må si at hvis den ligger oppe i 70 grader så er det veldig "ubehagelig" selv om det ikke er så veldig farlig. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nei, ikke noe farlig... men hvis du begynner å nærme deg 70 grader, da begynner det å bli farlig for prosessoren Tja... er det ikke sånn at prosessorer tåler opp i 80-90 grader da? Men jeg må si at hvis den ligger oppe i 70 grader så er det veldig "ubehagelig" selv om det ikke er så veldig farlig. Det var derfor jeg skrev "begynner" :wink: Lenke til kommentar
Npt Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 min kjører på 78-79 grader @ load (prime95) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 skaff bedre kjøler til cpu"en eller lev med det... er iallfall ikke farlig,men jeg hadde ikke vært fornøyd før tempen hadde vært ca under 50 grader... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Spørs om det er idle eller load Lenke til kommentar
flydman Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tempen på cpuèn er noe vi er enormt opphengt i , men jeg vil si at det å stole på disse målingene er helt umulig . Jeg hadde ett 8K3A+ og tempen med den 2600+ jeg har viste 55-65 grader Idle/Load overklokket 70-75 grader (aldri noen ustabiliteter) Nå på mitt Abit NF7S 2.0 35_38 grader overklokket. hvis du ser på watten som prosessoren trekker da er det vel usannsynlig at kjernetempem ligger på 35-40 grader. AMD har også satt en "arbeidstemperatur" på prosessorene i koden på prosessoren oftest ligger den mellom 90-95 grader dvs at den jobber "flawless" under disse omstendigheter. Lenke til kommentar
DTA Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 har xp2100, og den ligger på 45grader ved normalt bruk, og 50 ved spilling. er ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå