Gå til innhold

Farlig med 56 grader?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Titta litt i biosen nå og cpu temp ligger på 56 grader( :o )...skal sies at det er en amd k6 som varmer sånn, da...makan til elendig kjøling skal du lete lenge etter....farlig eller ei?

Nei, ikke noe farlig... men hvis du begynner å nærme deg 70 grader, da begynner det å bli farlig for prosessoren

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe farlig... men hvis du begynner å nærme deg 70 grader, da begynner det å bli farlig for prosessoren

Tja... er det ikke sånn at prosessorer tåler opp i 80-90 grader da? Men jeg må si at hvis den ligger oppe i 70 grader så er det veldig "ubehagelig" selv om det ikke er så veldig farlig.

Lenke til kommentar

Tja... er det ikke sånn at prosessorer tåler opp i 80-90 grader da? Men jeg må si at hvis den ligger oppe i 70 grader så er det veldig "ubehagelig" selv om det ikke er så veldig farlig.

Det var derfor jeg skrev "begynner" :wink:

Lenke til kommentar

Tempen på cpuèn er noe vi er enormt opphengt i , men jeg vil si at det å stole på disse målingene er helt umulig .

Jeg hadde ett 8K3A+ og tempen med den 2600+ jeg har viste 55-65 grader Idle/Load overklokket 70-75 grader (aldri noen ustabiliteter)

Nå på mitt Abit NF7S 2.0 35_38 grader overklokket.

hvis du ser på watten som prosessoren trekker da er det vel usannsynlig at kjernetempem ligger på 35-40 grader.

AMD har også satt en "arbeidstemperatur" på prosessorene i koden på prosessoren oftest ligger den mellom 90-95 grader dvs at den jobber "flawless" under disse omstendigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...