Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Halsbrann - Tabletter som funker best

TheClown

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har litt problemer med halsbrann. Jeg har fått resept på Nexium 20mg og tar disse hver morgen, men det er ikke alltid det er nok. Så jeg lurte på om noen der ute hadde noe erfaring med tabletter (helst uten resept) som fungerer. Hadde også vært en fordel om de fungerer relativt fort, så vidt jeg har skjønt skal Nexium fungere over lengre perioder, og det bruker litt tid på å kicke inn.

Det er ikke noe kjempeproblem, men det er irriterende med svie bakerst i halsen store deler av dagen når Nexiumen ikke holder.

Jeg har søkt litt rundt og sett noen tråder, men jeg fant ikke noe kjempegodt svar på akkurat det.

All hjelp mottas med et stort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til legen. Jeg hadde sinnsykt mye halsbrann og måtte få gjennomført gastroskopi. De fant ut av at en av klaffene ned til magesekken ikke funker helt som den skal, så det skvulpet hele tiden så jeg får magesyre i halsen. Dette førte til en betennelse i spiserøret noe som gjorde SINNSYKT VONDT, spesielt når magesyre skvulpet opp i tillegg. Har du ett lignende problem kan du få piller på blå resept som funker bra. Jeg bruker Somac og en bitteliten tablett før middag holder meg svie-fri. Er helt sinnsykt digg å ikke våkne av at det kryper magesyre bortover spiserøret ditt!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Nexium og Somac er de mest brukte preparatene, men som Buffy sier kan det være lurt å få utført en gastroskopi for å få diagnostisert årsaken til problemet :)

Du kan jo også sjekke om Pepcidduo eller Gaviscon kan hjelpe deg?

(Edit: Skrivefeil :) )

Endret av kattungen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...