geir__hk Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Heisann. Sitter med et gammelt Canon S2 IS og planlegger etterhvert å skaffe nytt kamera. Spørsmålet jeg har er om dette er salgbart på nett og hva jeg kan forvente å kunne selge det for. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe ettersom mine erfaringer på prissetting av brukte kameraer er tilnærmet null, og ingen annonser på f.ex qxl som jeg kan sammenlikne med. Nøkkeldata: Kameraet er kjøpt i 2006. Meget pent brukt (men det sier jo alle, duh) Følger med ekstra objektiv til ekstra tele og ekstra vidvinkel. Ellers komplett sett med kamerabag. SD minnepinner medfølger ikke (har jo private bilder liggende der). Døde piksler. Er et sted mellom 10 og 25 døde piksler. Ved normalt dagslys så er ikke dette merkbart. Jeg kunne alltids ha lagt ved et bilde tatt i totalt mørke for å se på bildene der døde piksler fremgår, men siden jeg ikke har bestemt meg for å selge så gjør jeg ikke dette. Jeg vil vel anta at det faktum at det er noen døde piksler på bildebrikken som drar prisen mest ned. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Jeg solgte noe tilsvarende for 300 kroner, det for 2 år siden og den hadde ikke døde piksler, jeg ville nok ha levert et produkt med en såpass feil til gjenvinning eller i salgs-kategorien "gies bort". Et tilsvarende nytt bare mye bedre på alle områder koster fra en 1300.- så man får i alle tilfeller ikke så mye for det at det og bruke tid på salg for en hundrelapp eller to er ikke regningsvarende, spesielt hvis man bruker penger på en annonse og ikke får solgt. Endret 9. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville følt at jeg prøvde å lure folk hvis jeg skulle prøve å selge et S2 IS i dag for mer enn en symbolsk sum som 50 eller 100 kroner. SD-brikken kan formateres, da forsvinner dine bilder. Mulig de ekstra linsene kan ha en verdi hvis de passer på nyere modller. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Ok. Takker så mye for svarene. Da beholder jeg kameraet selv Saken er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå