doit88 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er en 24 år gammel gutt, bor i Oslo, nylig utdannet innenfor økonomi og administrasjon og trenger en programmerer til å gjennomføre en enkel web-programmeringsjobb. Jobben vil hovesaklig gå ut på å programmere i HTML5, CSS og Java script. Jeg har ikke bruk for kunneksap innenfor native-språket til hverken apple eller android. Har forhørt meg rundt og arbeidet skal la seg gjøre i løpet av en uke, kanskje noe mer. Vurderer å gjøre jobben selv, altså lære programmering fra bunn, men da jobben er såpass liten ønsker jeg å se hvilke muligheter som fins. Dette er jo så klart en idé jeg har stor tro på, og om meningen skulle deles vil betaling også kunne mottas ved eierskap i AS'et som vil bli opprettet ved en eventuell suksess. Grundig forklaring av idéen foreligger, mulig markedsundersøkelser som ikke røper idéen er gjort(Med veldig gode tilbakemeldinger), så det meste ligger klart til gjennomføring. Om dette er noe du kan være interessert i, great! Hvis ikke, vet om et annet forum eller plattform hvor jeg kan finne dette? Lenke til kommentar
droidy Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Du sier først "webprogrammeringsjobb", men nevner så spesifikt at "native"-språkene for iOS, og Android, ikke trengs.. Er det en lettvekterapplikasjon, for mobil, lagd med webteknologi, du tenker å få lagd? Da burde du sjekke, grundig, at det ikke finnes noe som ligner fra før. Verken hos Google Play, eller i AppStore. (Jeg har sjekket minst 500 idéer selv, men alle har vært uttenkt og implementert allerede....) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Du må også se om det er slik at du kan gjøre det du ønsker - med HTML5. Det er ikke en "ferdig standard", som betyr at du ikke kan lage en HTML 5 app som gjør alt en app kan gjøre og du vil ikke få det samme resultatet i alle nettleserne. Ellers når du sier dette med forhørt deg rundt, så er det en ting du bør vite. Det som tar tid, er ikke bare å sitte å skrive: <html.... </html> Du skal ha flere stadier, alt fra møter til konseptskisser, prototyper (gjerne mange prototyper), du bør ha brukertester, rapporter av brukertester, gjennomgang av brukskvalitet og grad av universell utforming. Dette er ting som tar tid og krever kunnskap mer enn en som har lært seg html ved å lese på w3c.org Om du vil starte opp noe "genialt", er det viktig at du får suksessfaktorene inn med første forsøk. Om appen blir "trashet" ved lansering, er det vanskelig å få solgt den. Man kan selvsagt ha gratis apps også med reklame, men samme gjelder jo der. Om man ser to apps som gjør det samme, men den ene har lav rating, går man som regel for den med høy rating. (Øyeblikkelige avinstallasjoner ødelegger også appens "rykte"). Man kan lage noen av de enkleste apps ved å lage en nettleser som går mot bare en html5 side, men fremdeles er det en del timer som skal til. Ps. jeg har ikke tid til en slik jobb selv altså, men bare ikke tro at selve den tiden det tar å taste ned html-markeringen - er tiden du må regne med det tar å lage app's, prototyper,m.m. Det blir litt som økonomi, som du driver med. Om du ser bare på tiden du taster inn i økonomisystemet, er det bare en liten brøkdel av forarbeidet og etterarbeidet, justeringer og ting man "glemte" underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå