Gå til innhold

Beste trafikkskole for kurs i mørkerkjøring i Bærum?

testkjøreren

Anbefalte innlegg

Jeg er en 16-åring som skal ta mørkekjøringskurs nå på halvåret, i tråd med å få lappen. Kan de som har vært på et slikt kurs fortelle om det, om det var bra eller dårlig, så jeg kan få dannet meg et bilde av hvilke kurs som er verdt å satse på? Hvilket kurs er best? Bør helst være i Bærum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, og velkommen til forumet. Håper du får mye glede av å være her. Ikke vær redd for å spørre hvis det er noe du lurer på! :) Først og fremst så vil jeg informere om at jeg flytter tråden din til riktig kategori.

er vel brått blitt 5 år siden jeg tok mørkekjøringskurset nå, men jeg tok det på Svein Svendsen i Sandvika. Tok hele trafikalt grunnkurs der, ikke noe mer, og inntrykket mitt var veldig bra. Kule og unge trafikklærere som holdt teorien, og da vi skulle på mørkekjøringen ble vi delt inn i 2 biler og kjørte oppover mot skytterkollen. Vi gikk ut på grusveien der det er bekmørkt, også gjørde de mange ulike demonstrasjoner for å vise hva som kan være problematisk med mørket.

...og for all del! Det mest forbudte du kan gjøre den kvelden er å si at du ser på kjørelyset til en møtende bil. Jeg tror vi gikk på den testen 5 ganger: "Ser dere lysene på den bilen der?" Vi svarer ja, og får streng beskjed om at det ikke er lov å se på kjørelysene til møtende biler. De gjør litt slike ting for å lette på stemningen og det hjelper mye!

Så, jeg kan anbefale disse for trafikalt grunnkurs, men vet ikke noe om hvordan de er som trafikkskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...