Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RCA kabel fra hovedenhet til forsterker.

randome

Anbefalte innlegg

I min pioneer 4400BT hovedenhet er det 2 par med rød og hvit rca plugger.

ett par er for rear/subwoofer og det andre parret er for front.

Jeg koblet da til en rca plugg i rød og hvit for subwoofer.

Problemet mitt ligger i at jeg har en dobbel Monster RCA kabel, altså at det er 2 hvite og 2 rød plugger i hver enda av kabelen. Når jeg da skal koble til forsterkeren har jeg 0 peiling på hvilke av rca kablene som er koblet til hovedenheten i andre enden av kabelen. Noen som har noen gode tips til å finne ut dette?

Jeg har prøvd å plugge litt av hvert av de 4 kablene inn i forsterkern og bassen dunker i vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan løses på flere måter.

1) kjøpe ett Y-ledd ( http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/HAMA43384/hama-rca-adapter-1-x-rca-hann-2-x-rca-hunn )

2) bruke et multimeter til å måle spenningen på kablene. De to som er koblet til vil ha spenning på 2-3 Volt. De andre vil ha 0 Volt. Etterpå kan det være greit å merke hvilke ledere som er hvilke ;)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Det kan løses på flere måter.

1) kjøpe ett Y-ledd ( http://www.elkjop.no...nn-2-x-rca-hunn )

2) bruke et multimeter til å måle spenningen på kablene. De to som er koblet til vil ha spenning på 2-3 Volt. De andre vil ha 0 Volt. Etterpå kan det være greit å merke hvilke ledere som er hvilke ;)

Mvh Faller

Nå rører du vel litt veldig her?? Han skriver at han har en DOBBEL rca kabel, altså 4 ledere, hva skal han da med et y-ledd i tillegg?? Jeg vil forøvrig tro at kablene hans er merket på et vis, noe annet ville vært rart. Har foresten svar han ang dette på bilforumet også ;)

Lenke til kommentar

uhm, jeg ser at det var lite gjennomtenkt ;) Baktanken var egentlig at han kunne bruke et Y-ledd på hver side så alle lederne ble brukt og at han uansett ville få signal.

Godt mulig at kablene er merket, men det kom ikke frem av innlegget. Derfor jeg nevnte det.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...