Samsung Lefty Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Uansett om produktet skal omleveres (DOA) eller ikke, er det flere forhandlere som krever å få mobiltelefonen kontrollert av et verksted først for å konstatere at feilen ikke skyldes brukerfeil eller selvforskyldt skade. Det har forhandler rett til uansett om vilkårene for ombytte eller heving er til stede. De som står i en mobilbutikk er ikke teknikere og kan ikke konstatere det på egen hånd. Ja det er vel slik det fungerer. Jeg burde sikkert ha kjøpt telefonen over nettet i stedet. Angreretten hadde kommet godt med denne gangen. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Gidder ikke gå i en pissekonkurranse, men er kriteriene jeg listet opp fulgt og innenfor fristene, er det en DOA-sak. Hadde netcombutikken vært lure kunne de sendt den inn som DOA, fått en ny salgspakke tilbake og hele denne tråden + en sur kunde vært unngått. Telefonen er fortsatt innenfor DOA-tiden til lørdag, så jeg hadde personlig stått hardt på for å fått registrert den hos netcom/moobi innen den tid. Ikke nødvendigvis. Apple har for eksempel ikke DOA frist på sine produkter overhodet. Det er heller ikke nødvendigvis 7 dager. Har vært borte i alt fra 4 minutter (!) til 6 måneder. Og som sagt, kunden har ikke krav på dette uansett hvor mye DOA produsenten tilbyr forhandleren. Glemmer selvfølgelig ultrasære Apple i den store sammenhengen, men de får styre på som de selv vil. Apple har vel DOA-tid tilsvarende det man oppdager mens man står i butikken med kundebehandler har jeg hørt, og tenkte mitt når jeg så massesalget som foregikk av iphone 4 når den kom, hvor alle blei kasta ut av butikken med en gang de hadde en ferdigregistrert eske i hånden(stod selv i den køen, men heldigvis kun som moralsk støtte) Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Gidder ikke gå i en pissekonkurranse, men er kriteriene jeg listet opp fulgt og innenfor fristene, er det en DOA-sak. Hadde netcombutikken vært lure kunne de sendt den inn som DOA, fått en ny salgspakke tilbake og hele denne tråden + en sur kunde vært unngått. Telefonen er fortsatt innenfor DOA-tiden til lørdag, så jeg hadde personlig stått hardt på for å fått registrert den hos netcom/moobi innen den tid. Ikke nødvendigvis. Apple har for eksempel ikke DOA frist på sine produkter overhodet. Det er heller ikke nødvendigvis 7 dager. Har vært borte i alt fra 4 minutter (!) til 6 måneder. Og som sagt, kunden har ikke krav på dette uansett hvor mye DOA produsenten tilbyr forhandleren. Men hvis produsenten tilbyr forhandleren DOA kan de vel ikke påberope seg en urimelig kostnad lenger, siden de får det dekket med ny salgspakke? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hvis forhandleren har DOA avtale med produsent så velger mange forhandlere fortsatt at telefonen må inn til verksted for å få godkjent en DOA. Dette fordi det finnes mange rasshøl av brukere der ute som prøver å lyve og påstår at de aldri har gjort noe med sin nyinnkjøpte telefon. I min tid som reparatør har jeg avslått mange DOA-saker. De fleste har da vært væskeskadet. I de tilfeller har da kunde fått ny telefon av forhandleren, mens butikken står igjen med en ubrukelig telefon som ikke engang fungerer som bokstøtte. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Netcom kan ikke lover og verk. Alt skal innom service, du får bare en dårlig telefon i lånetiden ettersom de følger moobi sine stanader. Da skal du klage til de og ikke netcom. Skal si de fikk opp farten jo mer dokumenter jeg sendte dem. Sjekk i forbrukerrådet om netcom ifra meg ^^. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå