Gå til innhold

Hvorfor skal nettavisene alltid røpe hva som skjer før det har vært vist på TV?

Anbefalte innlegg

Kan godt hende dette er spesielt for TV-norge og Dagbladet, men hvorfor skal f.eks alltid Dagbladet røpe hva som skjer i "kveldens episode" ? Et glimrende eksempel nå er 71° nord og han som brekker nakken. Jeg har sett teaseren som går på tv for denne episoden og der går det ikke klart frem hva som har skjedd, så jeg blir naturlig litt nysgjerrig og tenker at dagens epsiode må jeg få med meg. Så kommer Dagbladet noen timer før og avslører alt, t.o.m med videoklipp fra episoden. Ja, takk Dagbladet, da slapp jeg å bruke tid på å se den episoden, og TV-norge mistet i hvertfall en seer.

Er dette en avtale mellom TV-Norge og Dagbladet, det gjelder jo for bl.a Asbjørn Brekke Show og Alt for Norge. Er tanken i såfall at dette skal trekke flere seere til programmet? På meg virker det i hvertfall stikk motsatt, jeg føler ingen trang til å se noe jeg allerede veit utfallet av. Virker for meg som en merkelig strategi.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er karma som straffer deg for å lese Dagbladet ;)

Vi i Serienytt forsøker å ta hensyn, som ikke alltid er enkelt. Selv på spoilere som er kjent for 90% har vi forsøkt å unngå å spoile i overskrift og ingress. Det ville vært dumt om vi ødela noe for en serie-entusiast.

Game of Thrones er jo et eksempel - der kan det være vanskelig å ordlegge seg angående hvem som dør og hvem som overlever i første sesong. Den er jo sendt på NRK og de fleste vet det jo nå - på lik linje med Darth Vader/Luke Skywalker sjokket fra Star Wars - men samtidig blir det kjipt å ødelegge for de som ikke har sett serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...