Taake89 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg har fått en pakke, aner ikke fra hvem da det ikke står noe som helst på den! Vil tippe det er fra min SS, men kan ikke si noe sikkert Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Fristen er å sende pakken før den 16., ikke å motta den. 'No shit Sherlock? 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Har fått en merkelig hentemelding fra Bring ekspress. Kanskje det er herfra? Hmmmm. Henter i morgen, så da får vi se! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Fristen er å sende pakken før den 16., ikke å motta den. Teknisk sett var fristen 10. Desember. Og 99% av pakkene ville vært fremme om de var sendt på, eller før denne datoen. Kan bekrefte at jeg ikke har mottatt pakke enda. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg har nå funnet bevis på at det er pakke fra min SS! Fant ett printet ark i esken idet jeg skulle kaste den haha. For en flott rosa og rød nisse Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) No shit Sherlock? Så hva er poenget ditt da? Det er fortsatt fire dager igjen med postleveranse før jul. Endret 18. desember 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Så hva er poenget ditt da? Det er fortsatt fire dager igjen med postleveranse før jul. Poenget var at posten hadde satt frist til 16. Desember for at pakken garantert skulle komme frem før jul. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Ser at jeg ikke er aleine om og ikke fått noen pakke enda, men ser også at folk enda sender gaver. Endret 18. desember 2012 av aleksanderro Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Skjønner ikke hvorfor folk melder seg på her, når de vet at fristen for å sende gave til sin ss er 10. Desember. Det er dårlig gjort. Håper du lager en liste over de som ikke har sendt gave i år, latias :-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg kan egentlig ikke heller forstå at det skal være så vanskelig og få sendt av gårde en pakke før fristen. Manhar jo hatt veldig god tid på seg og de aller fleste har ikke SÅ mye å gjøre at man ikke kan sette av tid til dette og vertfall ikke så lenge man har meldt seg på dette frivillig. Da synes jeg også man bør legge litt flid i det. Det er uansett ikke snakk om de store summene, så jeg bryr meg egentlig ikke om jeg ikke får noen gave, men hvis ikke jeg mottar noen pakke før julaften, så blir nok dette siste gangen jeg blir med. Jeg håper vertfall mitt nissebarn blir fornøyd med pakken Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Å sende pakken 12 desember isteden for 10 desember ser jeg ikke på som noe problem. Desember er jo en veldig travel måned for mange, personlig har jeg hatt fullt opp med sykdom og eksamen, og det vet jeg mange andre også har, så det er ikke unaturlig at noen kanskje går en dag eller tre over. Det er uansett ikke snakk om de store summene, så jeg bryr meg egentlig ikke om jeg ikke får noen gave men hvis ikke jeg mottar noen pakke før julaften, så blir nok dette siste gangen jeg blir med. Litt motstridende? For meg er det ihvertfall ikke så farlig om jeg ikke får gave, det er uansett hyggelig å gi. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Å sende pakken 12 desember isteden for 10 desember ser jeg ikke på som noe problem. Desember er jo en veldig travel måned for mange, personlig har jeg hatt fullt opp med sykdom og eksamen, og det vet jeg mange andre også har, så det er ikke unaturlig at noen kanskje går en dag eller tre over. Litt motstridende? For meg er det ihvertfall ikke så farlig om jeg ikke får gave, det er uansett hyggelig å gi. Ja, det er hyggelig å gi, men det er også hyggelig å få gave. Klart det er kjipt når man ikke får noen gave når man er med på noe slikt som dette, men når man sender av gårde en gave som har kostet meg rundt 400,- så hadde det jo vert hyggelig med en gave tilbake fra noen også. Det er jo dette som er hele poenget med dette er det ikke dte da? Gaven jeg kjøpte vil helt klart glede noen der ute og det er fint, og jeg håper så klartpå en gave selvogså, men hvis jeg ikke får så gidder jeg ikke lage noe rabalder av den grunn. Til det så er det for små beløp inne i bildet, men det gjør jo uansett at jeg heller velger å gi pengene til frelsesarmeen eller lignende til neste år. Det er for meg en mye større glede å gi pengene til slikt enn å gi dem til en evt. person som kanskje ikke engang gidder å ta seg bryet med å sende en pakke tilbake til sin santa. Jeg ligger altså ikke søvnløs for å si det sån Men hvorfor sende pakken 12.desember når man har hatt flere uker på seg til å klare det til den 10.desember som er "regelen" her? jeg forstår ikke hvordan det kan være så vanskelig. Så sant det da ikke er snakk om helt spesielle grunner som dødsfall/akutt sykdom etc. Da vil jeg heller ikke ha noen pakke. Dette skal jo være morsomt. Men jeg er nok et A-menneske når detgjelder slikt. Det krever jobben av meg og jeg er vant til og holde frister. Gjør jeg ikke dette så kjører jeg meg selv ganske fort fast. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Å pakke inn gaven, for så å levere den på Posten tok meg hele 10 minutter. Bullshit at man ikke har tid, jeg studerer, og har familie å styre med i jula. Jeg hadde ingen problemer med å sende 10. Desember. Men for de som har sendt før 16.des er det greit nok, pakken vil nok nå frem. Men det virker som det er en del som til og med har ventet til over postens frist å sende. Det er utrolig kleint! Endret 19. desember 2012 av Kron Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Skjønner ikke hvorfor folk melder seg på her, når de vet at fristen for å sende gave til sin ss er 10. Desember. Det er dårlig gjort. Håper du lager en liste over de som ikke har sendt gave i år, latias :-) Jeg prøver å lage en slik liste hvert eneste år. Dessverre er det umulig for meg å vite om det er Posten som har rotet bort pakkene eller om det er brukeren som ikke har sendt. Skulle ønske jeg kunne kjøre løgndetektortest på samtlige som er med her, men det kan jeg beklageligvis ikke. Ellers er jeg helt enig med deg. Det er på diskusjon.no dette arrangementet foregår, ikke hos Posten. Hva Posten mener om diverse frister er helt irrelevant. Fristen for å sende gave her inne på diskusjon.no var 10. desember. Ganske nøyaktig femten dager etter at dere fikk vite hvem dere skulle sende til. Da hjelper det ikke å komme i etterkant og skylde på at man hadde dårlig tid på grunn av eksamen/skole/jobb/ettellerannet. Jeg har selv slitt meg gjennom fire eksamener i samme tidsperiode, men det hindret meg likevel ikke å bruke massevis av timer på å få dette opplegget til å fungere bortimot plettfritt. Bruker fortsatt en god del tid på å svare på henvendelser på PM daglig, pluss sette opp en liste over hvem som har fått gave. Jeg har aldri vært med på SS selv så skal ikke uttale meg om hvor lett/vanskelig det er å kjøpe gave til en man mest sannsynlig aldri har møtt, men regelen er simpel; har man ikke tid, ikke meld på. Det handler om å prioritere. Jeg vil heller ha 40 påmeldte der samtlige forholder seg til fristene som er satt, enn å ha 73 der halvparten kjører sitt eget tempo og mer eller mindre gir totalt faen i reglene satt av trådstarteren. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg prøver å lage en slik liste hvert eneste år. Dessverre er det umulig for meg å vite om det er Posten som har rotet bort pakkene eller om det er brukeren som ikke har sendt. Skulle ønske jeg kunne kjøre løgndetektortest på samtlige som er med her, men det kan jeg beklageligvis ikke. Om brukeren ikke kan vise til sporingsnummer eller kvittering burde løsningen være enkel. Neste års SS må brukeren sende, men ikke motta gave. Om brukeren ikke går med på det=eksklusjon fra SS. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Har enda ikke mottatt pakke såvidt jeg veit. Godt mulig den er hentet uten at jeg er blitt informert, ellers er det jo enda noen dager igjen. Vet dog at min heldige utvalgte har fått hentet pakken sin, og det er jo bra Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Strengere regler til neste års Secret Santa? Ja! Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 For eks krav om sporing Koster mer, men det er frivillig å bli med. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg sendte min pakke i går, i hvertfall. Vet ikke om den kommer fram før jul, men en venn sa at den antagelig gjorde det. Ikke vet jeg. Latskap fra min side i hvertfall. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg sendte min pakke i går, i hvertfall. Vet ikke om den kommer fram før jul, men en venn sa at den antagelig gjorde det. Ikke vet jeg. Latskap fra min side i hvertfall. Håper du har dårlig samvittighet, det er ganske dårlig gjort. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå