Populært innlegg Latias Skrevet 8. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Secret Santa har blitt en juletradisjon på dette forumet, nå er det på tide å starte opp en tråd for 2012 også! Meningen med tråden er at man skal gi en julegave, og få en tilbake av en annen bruker på forumet. Du skal IKKE røpe hvem du sendte gaven til, for ellers er mye av meningen med Secret Santa borte. Her kan du se hvordan fjorårets tråd ble gjennomført. Slik fungerer det: Meld deg på. Noen dager før påmeldingsfristen går ut vil du få en bekreftelsesmelding av meg. Der vil jeg spørre om adressen du først sendte er korrekt, og om du ikke har ombestemt deg når det gjelder påmeldingen. Dersom du ikke svarer på den meldingen blir du fjernet fra påmeldingslista. Deretter venter du til den dagen påmeldingsfristen går ut. Du vil få brukernavnet og adressen til en helt tilfeldig bruker som også har meldt seg på. Du er denne brukerens secret santa, og din jobb er nå å finne en passende gave til vedkommende. Det vil underveis postes ønskelister i tråden, sjekk om brukeren din har postet en. Dette kan hjelpe deg en god del på veien mot å finne den passende gaven. Hvis vedkommende ikke har postet ønskeliste, kan du sjekke gamle innlegg og tråder av brukeren. Disse kan gi deg pekepinn på vedkommendes interesser. Nå har du adressen og gaven i boks, din neste oppgave er å sende denne. Gjør dette før sendingsfristen, slik at gaven kommer frem i god tid før jul. Du har (forhåpentligvis) gjort jobben din nå, og kan med god samvittighet lene deg tilbake i godstolen og vente på gaven du selv skal motta. Jula er her og både du og mottakeren har mottatt deres gaver. Kom innom tråden, ønsk hverandre god jul og fortell litt om gaven din. Ikke røp hvem du sendte til, la mottakeren selv prøve seg frem. Rundt nyttår vil jeg legge ut en liste over hvem som sendte til hvem. Håper det var detaljert nok. Spørsmål taes i denne tråden. Skrik ut om det er noe, for det hender ofte at andre brukere også lurer på det samme. Slik melder du deg på: Send en PM til meg med følgende informasjon (merk tittelen med "Secret Santa 2012"): Fullt navn Adresse Poststed/nr. Eksempel: Ola Nordmann Det Kongelige Slott 0010 Oslo Påmeldingsfrist: Frist for å melde seg på er søndag 25. november (obs! Med forbehold om endringer). Pris: Minstepris: 100 kr Makspris: 300 kr Sendingsfrist: Frist for å sende gaver er 10. desember (obs! Med forbehold om endringer). Dette for at alle får sin gave innen julaften. Bannede brukere: I fjor opplevde vi beklageligvis at det var noen useriøse brukere med. Målet er å være så inkluderende som mulig slik at flest mulig får være med, men samtidig må vi verne oss mot brukere med onde hensikter. Antall poster/fartstid på forumet forteller ingenting om hvor ærlig en person er, men det er ikke til å stikke under stol at mesteparten av de useriøse brukerne har hatt få poster/lite fartstid. Derfor har jeg et spørsmål til dere, hvor skal grensen gå for hvem som får vært med? Brukere som registrerer seg på forumet etter opprettelsen av denne tråden, får definitivt ikke være med. Grense satt: Minst 250 poster utenfor OT og registrert på forumet i minimum seks måneder. Tidligere tråder: Secret Santa 2011 Secret Santa 2010 Secret Santa 2009 Secret Santa 2008 Secret Santa 2007 Secret Santa 2006 Ha denne i signaturen: [size=2][b][url="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1463682"][color="#ff0000"]Secret Santa 12: Gi en julegave til en forumbruker![/color][/url][/b][/size] Påmeldte: Knut Knudsen HedvigR ThaHoward Dassen The Barnacle Anulaibar Coffey direkte Staketten Vowels Extremer Tsjuden KristineS Melvin1907 Cognomen L4r5 Extraterrestrial Datasmurf oOF Flabba Herr Brun Romis Knife Party Kron the_last_nick_left edge Sending! amir90 waits for alice Shibiz aleksanderro Noiz ZeRKoX Bosch Anaio Hansoen War mhsalangli Thor - God Of Thunder Danielzu pakini magnusalex Kubjelle Matsemann1 Raspeball G-Man™ Andzel Mgut osse-mon waits for alice Fox Munty Datafriken igxx Hille mushi Spleen Hotel Papa Taake89 afirm Sexylubb1 Emils. BirgerCaC traskas waits for alice CastleLord Rankiz settings iStereo BjerkneZ Loefthal Jarmo Star Fox Xprez Cryflopp uTukt Antall påmeldte: 73 ####Moderatoredit: Har i år laget en egen tråd for posting av ønskelister. Den finner du her: http://www.diskusjon...owtopic=1471357 Endret 26. november 2012 av Latias 31 Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er med =) Forhåpentligvis blir det gave på meg i år. Men i fjor var heldigvis mesteparten av moroa at jeg traff blink med gaven jeg sendte. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg vil også være med Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Er med edit: Jeg synes grensen for å melde seg på burde være at man har vært registrert i minst seks måneder og har minimum 250 poster utenfor OT. Endret 9. oktober 2012 av Vowels 5 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Artig, jeg er med i år og Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Ja hvorfor ikke? Altså, jeg er med. Endret 9. oktober 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 edit: Jeg synes grensen for å melde seg på burde være at man har vært registrert i minst seks måneder og har minimum 250 poster utenfor OT. Interessant forslag. Flere som har innspill å komme med? Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 mja, jeg har bare like over den grensen der. Men vært registert siden 2010. Må passe på at vi ikke får for lav grense også. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 mja, jeg har bare like over den grensen der. Men vært registert siden 2010. Må passe på at vi ikke får for lav grense også. Det er det som er ulempen her, ja. Mange av de som er med på det her holder som regel til i Sosialt-delen, så det er ikke sikkert at de er særlig aktive utenfor OT. Ønsker ikke en reprise av fjoråret der flere ikke fikk gave. Derfor må vi sammen bli enige om en balanse. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 I fjor var det slik at personer som opprettet en bruker etter tråden ble opprettet ikke fikk være med, no? Er enig at vi burde ha litt strengere grenser enn det ja. At man må ha vært registert i seks måneder er jeg enig i, men som du sier flere brukere holder litt til sosialt så føler egentlig vi må se den minimumsgrensen litt an. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Blir med i år og Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Er ikke det mulig å få annonsert tråden litt slik at vi får flere påmeldte? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Er ikke det mulig å få annonsert tråden litt slik at vi får flere påmeldte? Jo, skal be en mod/admin om en global annonsering, men det venter vi med til neste måned. Er vel de færreste som er i julehumør i midten av oktober. I fjor var det 20 påmeldte, men vi endte opp med hele 67 takket være en global annonsering. Frem til da er det bare å putte lenken som ligger i førsteposten i signaturen, så blir dette bra til slutt. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Ny påmelding. 80 innlegg og registrert siden mai i år. Godkjent eller ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå