Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elektrisk tull Golf 3

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Golf 3 Cabriolet Avantgarde (97 mod) med en del elektriske problemstillinger.

Coupevifte virker ikke(dvs den fungerer hvis jeg samtidig holder inne spaken til lysdimming).

Hovedlys/fjernlys virker ikke.

Vindusviskere virker ikke.

Horn virker ikke osv osv...

Tror at dette har en sammenheng- og leste et eller annet sted at Golfen har et kretskort i forbindelse med tenningslås som ofte krangler,og symptomene på dette er nettopp de problemene som jeg har.

Er det noen som vet hvor dette kortet sitter? og hva jeg må demontere for å komme til det?

Jeg kan litt om bil-men bil elektriker er jeg absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å feilsøke på hver enkelt komponent som ikke virker? Sjekket sikringer? Det trenger ikke være en sammenheng mellom alle feilene. Ofte lar folk feil samle seg opp istedet for å rette dem opp etterhvert som de dukker opp.

Det kan godt være at det er en kombinasjon av defekte pærer, en sikring som er defekt, et rele som står fast etc.

Kommer alt av samme årsak, så må nesten det elektriske anlegget være svidd opp enkelte plasser.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Kan også legge til elektriske speil og setevarme i listen over ting som ikke virker :-).

Nei,jeg har ikke begynt å fikle med det ennå da jeg ikke er avhengig av den bilen.Kan selvfølgelig være sikringer/rele som du sier,men jeg antok at det var dette kretskortet som var problemet siden alle symptomer er tilstede.Skal sjekke litt på det til helgen når jeg får tid.Kommer tilbake med evt funn da..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...