winmedi Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei, jeg har en selvbygget pc som jeg har litt problemer med. Hver gang jeg starter får jeg opp meldingen "Cpu Fan Error press f1 to continue" og jeg må trykke f1 og derretter starte windows i boot menu i biosen. Hvordan skal jeg fikse problemet? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 du må finne en annen CPU_FAN på hovedkortet ditt, det funket for meg når jeg hadde et lignende problem, hvilken temp ligger cpu'en din på? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Gå inn i BIOSen din og deaktiver alarm for dette. Kan f. eks være at maskinen ikke skal "halt for anything but keyboard" for eksempel. Eller at det er en funksjon som deaktiverer det via PC Health etc. Ettersom jeg ikke har peiling på hvilken BIOS du har, eller hovedkort så må du nok sjekke dette selv. Jeg går ut fra at du faktisk har koblet til prosessorvifta? Hvis ja, så anbefaler jeg at du kobler denne i viftetilkoblingen som er laget for CPU'en. Hvis du har en tredjeparts kjøler som ikke registreres, eller passiv kjøling, ja så er det bare å deaktivere meldingen i BIOS, som nevnt over. Endret 8. oktober 2012 av Andrull Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Ok takk for svar. Jeg reinstallerte windows 7 på maskinen siden jeg fikk bluscreen hver dag. Men jeg får det forsatt, installerte nettopp hovedkortets drivere og plutselig fikk jeg bluescreen. Hovedkortet er: Asus p8z77-v pro Endret 8. oktober 2012 av winmedi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå