Gå til innhold

Hvordan posisjonere seg om man vil bli entreprenør?

skogsaks

Anbefalte innlegg

Jeg vet enda ikke hvilket generelt felt jeg vil sikte meg inn på - jeg samler egentlig bare informasjon for nå. Er mest interessert i å skape en liten bedrift av noe slag som kan tjene jevnt og trutt til livets opphold. Jeg har lest i avisen at økonomien generelt sett går bedre i den vestlige delen av Norge enn den østlige nå om dagen. Økonomiske muligheter kan kanskje sies å være bedre i sør enn nord?

hvor å bo? En by med hvertfall 50k innbyggertall er kanskje å foretrekke over enn mindre en? Avhengige av politikk vill mengden på skatten variere... Det kan være en fordel å bo rett ved svenske grensa da jeg tipper det er lettere å rekruttere svensker da om man vil begynne å ansette, samt at man kan handle mat fra Sverige lett da for bedre personlig dag-til-dag økonomi. Jeg kjenner også en meksikaner over nettet som kjøper brukte PCer i USA og så reparer og selger dem for betydelig høyere pris i Mexico - mulig å gjøre noe lignende ved en av Norges grenser (Russland, Finland, Sverige)? En annen ting jeg lurer på er hvorvidt alder vil være en stor hindring i å oppnå hva man setter seg som mål - er å være tidlig i 20 årene en stor hindring?

Alt av lenker, forum, tips etc er velkomne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vet hva du skal drive med så er det jo ikke lett for noen her å svare på spørsmålene dine.

Om du skal være fisker er det en fordel å bo langs kysten, skal du drive skog er kanskje Hedemark stedet å være......

• Liker 1
Lenke til kommentar

"... er å være tidlig i 20 årene en stor hindring?"

Ja.

Mangel på utdannelse vil være et pluss statistisk sett. Å sitte i kasse i en dagligvare eller på vinmonopolet er lærerikt nok. Du trenger 10 års modning.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...