Gå til innhold

Brukt spill

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvor verdt det er/mye penger å tjene det er på å kjøpe eldre spill i diverse små bruktspill butikker rundt omkring og så selge det på finn.no, qxl, og evt amazon og lignende? er også på utkikk etter slike små butikker som selger eldre spill og andre måter å anskaffe eldre spill på, om noen her kan noe om slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei, noen som vet hvor verdt det er/mye penger å tjene det er på å kjøpe eldre spill i diverse små bruktspill butikker rundt omkring og så selge det på finn.no, qxl, og evt amazon og lignende? er også på utkikk etter slike små butikker som selger eldre spill og andre måter å anskaffe eldre spill på, om noen her kan noe om slikt.

Du kan sikkert tjene på det om du kjøper i utlandet og selger dem i Norge igjen. Eks. Du kjøper nye spill på play.com (det er en engelsk side som jeg kjøper en del spill, den er uten frakt) Passe på tollen da ;) Så selger du dem nye i Norge. Men man får ikke solgt brukte spill for så mye, så satser heller på å kjøpe og selge nye spill asså ;)

Om du vil selge brukte spill finner du kanskje noen på ebay, eller de brukt butikkene rundt forbi, men ikke elllers for at det skal lønne seg (:

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Eneste du kanskje kunne tjent penger på er veldig sjeldne spill,

da gjerne NES, SNES, Sega Mega Drive osv.,

men da må de du kjøper det av ikke vite hva de egentlig har.

Nja, mesteparten av disse gamle spillene får man kjøpt svært billig på Ebay. Det er i noen få tilfeller at samlere hiver seg over sjeldne utgaver, da gjerne uåpnede spill til disse retrokonsollene.

Lenke til kommentar

Jeg handler ofte brukte bøker, og der har vi mye av det samme som med spill. Kjøper du en bok i dag skal det veldig mye til for at den blir verdifull. For eksempel har jeg en førsteutgave og førstetrykk av en bok av Anne Rice, signert av henne selv. Jeg fikk den for ca syv hundre spenn. Nå er den jo fra 80-tallet, så den er ikke "så" gammel, men likevel. Går du opp i to, tre tusen for en bok kan du velge og vrake i mye rart. Fant en gang Pet Semetary av Stephen King i førtrykk-utgaven, dvs en testkopi som aldri ble gitt ut offentlig. Den ble solgt for fire tusen spenn. Skal du tjene noe må du finne noe som er svært sjelden, svært ettertraktet og (ikke minst) blir solgt billig. Det er vanskelig nok med bøker, men med spill er det enda verre siden de går ut på dato alt for fort. En bok som er hundre år gammel er like fin i dag, men et spill som er ti år gammelt er uinteressant for de fleste. Du kan tjene penger på kjøp og salg på lang sikt om du er heldig, men ikke noe jeg ville satset alt for mye på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...