Gjest Slettet-e4gLBc Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Hey, har i forbindelse med lærling oppgave fått i oppdrag å sette opp en server for en "bedrift" og har satt opp alt utenom scriptet for logon det jeg skal ha er at brukere i AD skal koble seg til nettverksstasjoner. det som er at istedenfor å manuelt sette opp 20 script til alle brukerene skal det være script som setter opp map drive til brukere ettersom hvilken gruppe de tilhører. det jeg har prøvd frem til nå er net use \\server\users\brukere\felles\$user net use \\server\users\brukere\$usergroup åltså det jeg prøver på er å få brukeren til å få mapped opp mappene har har tilgang og eierskap til. vet ikke om funksjonen med $user etc er ritkig men mener det er noe med $ som skal referere opp mot mapper med samme navn som bruker. er script jeg er dårligst på når det kommer til oppsett av server, har prøvd å søke men finner ikke noe spesifikt på dette. så måtte høre innom her Endret 8. oktober 2012 av random134 Endret 9. april 2020 av Slettet-e4gLBc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det er vel ikke $user men %username% du skal bruke. Hadde det ikke vært lettere å legge inne hjemmeområdet inn under AD-objektet, Profile og Home folder og eventuelt mappe opp kun fellesområder i scriptet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå