Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tekster på 100 % korrekt nynorsk

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Jeg har snart en eksamen i nynorsk og jeg har brukt litt tid på å pugge regler, men jeg har funnet ut at jeg lærer raskere ved å bare lese nynorske tekster - funnet flere slike tekster på daria.no, men de er ikke 100 % korrekte, så problemet med de for min del er at jeg vet ikke hva som er riktig eller ikke av det jeg leser ... Forslag til nynorske tekster som dere vet er rettskrevet etter gjeldende regler?

Som takk for hjelpen, får alle som kommer med konstruktive tips en tommel opp (ikke at det er så mye å putte i lomma men). :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv en VGS elev, og nynorsk undervisning hadde jeg ikke en drøyt av helt opptil VG1. I VG1 fikk jeg 2, men jeg har lest et par bøker og skikket på Språkrådets nettsider, og fikk 4-5 nylig i år, så det hjelper absolutt å lese! Anbefaler Bikubesong av Frode Grytten, og Mor og fars historie av Edvard Hoem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er selv en VGS elev, og nynorsk undervisning hadde jeg ikke en drøyt av helt opptil VG1. I VG1 fikk jeg 2, men jeg har lest et par bøker og skikket på Språkrådets nettsider, og fikk 4-5 nylig i år, så det hjelper absolutt å lese! Anbefaler Bikubesong av Frode Grytten, og Mor og fars historie av Edvard Hoem.

Det jeg tenker også, for jeg er jo ganske god på å skrive bokmål - og det kun fra å bare ha lest og skrevet mye. Takk for tipsene.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...