Gå til innhold

Hjelp til kjøp av symaskin!


Anbefalte innlegg

Jeg vil begynne å sy og trenger råd for å velge symaskin. Egentlig så har jeg mest tro på Husqvarna eller Janome, men jeg begynner å lure litt på Singer. Det heller nå mot Singer 7256 fordi den er på tilbud. Er det noen som har erfaring med denne (Syr ikke så mye)? Jeg ser på www.husqvarnasymaskiner.no at den er nedsatt fra 4195,- til bare 2245,- og det er gratis frakt.

Endret av La Digue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen med erfaringer med dette altså?!! Det er greit, uansett så ble det en litt billigere Husqvarna.

 

Regner med at den er bra nok.

Feil forum XD

 

Men av erfaring, (jeg driver med cosplay og har måtte sy endel), så er det lite forskjell fra merke å prisklasse. Noen av de billigste jeg har vært borti har kostet under tusenlappen og hatt mer eller mindre bare streksøm, og sikksakksøm, og det er for det meste alt du trenger. Skal man ha noe som skal sy i lær, denim eller hardere materialer så må man opp i prisklasse for ellers ødelegger man maskinen.

 

Men om du hadde gått på Jula å kjøpt den de har til 999,- så ville det kanskje ikke vært det samme som å kjøpe en på stoff og stil til 5000,- men den hadde gjort jobben tilfredstillende nok.

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg heller fått tak i en eldre maskin med ordentlig mekanikk i metall enn å kjøpe noe nytt ihvertfall for å sy denim eller lær, de har ikke de tekniske mulighetene med forskjellige sømmer (rett og kanskje sikksakk) men de er somregel også mye sterkere og syr mye penere enn det du får i dag som ikke er industrimaskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...