Gå til innhold

Vi trenger et dyrepoliti!


Anbefalte innlegg

Alt for mange ganger ser jeg eksempel på folk som behandler dyr dårlig på grunn av mangel på kunnskap om dyr, eller fordi de ikke bryr seg. Det aller verste er de sakene der dyr blir mishandlet fordi noen mennesker ikke har bedre ting å ta seg av.

 

Piggsvin mishandlet på fotballbane

Kaniner kokt i hjel i buret sitt

Rev slept etter bil

Katter mishandlet og drept på Raufoss

 

Og ofte blir disse sakene henlagt fordi politiet er mer opptatt med å ta inn bøter for folk som kjører litt for fort. Med andre ord så kan folk fritt frem mishandle dyr fordi de slipper unna.

 

Det bør opprettes et dyrepoliti lignende det de har i USA, der de døgnet rundt operer med å ta folk som mishandler dyr og sender dem i fengsel og via loven gjør det forbudt for dem å ha dyr. Dette bør vi ta oss råd til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Først og fremst tror jeg nok Politiet bør bli opprustes før man gir skatebetalernes penger til dyrepoliti, i Norge er det alt for lav standard når det kommer til Politi.

 

Er enig i at man trenger det, men først og fremst må man tenke på de egentlige resurser som skal til, og da er det best at man ruster opp politiet først, før man eventuelt innfører dyrepoliti.

Lenke til kommentar

Staten har råd til å gjennomføre tiltak i politiet og samtidig starte et dyrepoliti. Et dyrepoliti trenger ikke være et landsomfattende prosjekt, det kan være en etterforskende enhet som utfører undersøkelser med hjelp av tips fra publikum. Dette kan være både mistanke om pågående og hendt mishandling. Man kan ha enheter i hver storby, og så etterhvert bygge det ut etter behov. Problemet er nå at folk kommer med bevis på dyremishandling og så blir de blankt avvist av politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte ting må staten ta seg av. Jeg vet at du ikke liker staten, men enkelte lover og regler må vi ha for å beholde ro og orden, og disse må utføres av staten for å beholde lov og orden. Et privat dyrepoliti ser jeg ikke vil fungere da de må ha politimyndigheter for å ta seg inn på bygninger og eiendommer. Men dette er ikke "ideologi tråden".

Lenke til kommentar

Du har ikke husdyr skjønner jeg. Staten vil vi ha uansett, ellers er det totalt anarki/kaos, og det er det ingen som ønsker. Jeg tror at hvis det blir nok oppsluttning om å få på plass en dyrebeskyttelse, så kommer politikerne til å måtte foreta seg noe. Desverre er det bare noen få saker som får medieoppslag i nasjonale aviser til at det får nok oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

<p>

Du har ikke husdyr skjønner jeg.

Joda, men det er vel irrelevant, eller?<p>
Staten vil vi ha uansett, ellers er det totalt anarki/kaos, og det er det ingen som ønsker.
Kaos er vel en brukbar betegnelse på det vi faktisk har av lover og regler. Og der er faktisk noen som ønsker anarki, for å bli kvitt kaoset da ser du. ;)
Jeg tror at hvis det blir nok oppsluttning om å få på plass en dyrebeskyttelse, så kommer politikerne til å måtte foreta seg noe.
Utvilsomt, om de ser mulighet for å vinne stemmer med dette temaet kommer de alle til å flokke seg til din side. Men det var vel egentlig det jeg prøvde å påpeke til å begynne med. Medmindre du finner ut hvordan Staten/Politikerne kan tjene på dyrebeskyttelse har du ikke mer muligheter enn en snøball i helvete. Kynisk, men sant.
Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil der. Det finnes politikere som ønsker å få på plass dyrebeskyttels, men det er ikke ofte det kommer på prioteringslistene til toppolitikerne. Men det er stor sjanse for å få på plass et dyrepoliti hvis nok folk samler seg rundt behovet, akkurat slik som miljøbevegelsen har samlet seg rundt emnet deres og som igjen har fått gjennomslag hos partiene på sortinget, spesielt Venstre og de rød grønne.

Lenke til kommentar

La meg uttrykke meg på en annen måte, siden vi muligens sier det samme.

 

Du må overbevise mange nordmenn om at dette er veldig viktig FOR DEM, tilstrekkelig viktig for å avgjøre hvordan de vil stemme, for på denne måten "skape" stemmer som Politikerne blir interesert i å fange opp.

 

Om du sådann "skaper" en velgerskare uten tilhørighet (eller med villighet til å endre tilhørighet) så VIL politikerne "se" hvordan de kan tjene på dyrebeskyttelse. Klart alternativet er som inntektskilde hvilket trolig er lettere.

 

Gruppen trenger ikke å være så voldsomt stor for å skape dette inntrykket i sinnet til politikerne at her er det stemmer å hente, noe du har sett med miljøværn folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...