matsern10 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Har fått en innlevering i strategisk atferd som må gjøres, og som jeg sliter litt med... Kan noen hjelpe meg med følgende oppgaver om nach likevekt? c) Finn alle Nash likevekter til følgende spill: NB! Husk å vise fremgangsmåte! .......................Spiller 2 ...................Venstre Høyre Spiller 1Opp (1, 0) (3, 4) .............Ned (2, 1) (2, 0) d) Se på følgende spill: ............................Spiller 2 .......................Venstre Høyre ..Spiller 1 Opp (2, 2) (0, 1) ................Ned (1, 0) (x, x) hvor x er et tall som ligger i intervallet [-5, 5]. Finn Nash likevekten(e) for verdier av x i det tillatte intervallet. Dvs vis hvordan antall og type likevekt er avhengig av denne parameteren. e) Finn alle Nash-likevektene i dette spillet: ........................... Spiller 2 ....................... X .........Y.........Z ..Spiller 1 A (2, 0) (4, 5) (1, 1) ................B (3, 2) (1, 0) (0, 0) ................C (1, 1) (1, 0) (0, 0) Hadde satt stor pris på all hjelp, da dette ikke er min sterke side. Endret 8. oktober 2012 av matsern10 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hva er definisjonen av en Nash-likevekt? Se på første oppgaven: Hvis spiller 1 hadde visst at spiller to valgte venstre, hadde han da valgt opp? Og tilsvarende for begge spillerne i alle posisjonene. Lenke til kommentar
lolrofllol Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hva er en "nach likevekt"? Det er uansett forventet at studenter på UiT kan løse dette. Hilsen Mr. Bedreviter 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nach-likevekt er de løsningene på verdensproblemer man kommer frem til på nach, vel.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå