Gå til innhold

Ukens podkast: Gamle Disney-spill fra Capcom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahhh, minner. Rundet DuckTales og Chip 'n Dales til NES utallige ganger, hadde også Adventures in the Magic Kingdom, men trenger ikke å slenge for mye dritt om akkurat det spillet. Når det gjelder Disney spill så er det siste bra som kom derifra som innvolverte Disney karakterer så er det Kingdom Hearts.

Lenke til kommentar
Emulering blir aldri heeeeelt det samme :)
Men musikken er den samme! ;)
Sant nok - dog bør det sies at enkelte emulatorer ikke etterligner musikken 100% nøyaktig heller. BSNES er den eneste som hevder å være nøyaktig emulering. Den krever også en quad core CPU for a emulere en SNES. Ganske utrolig.

Hehe, du vet visst alt du. :p

Litt tidligere var jeg å så på disney spill på youtube, kom over Fantasia, virket litt morsomt, og musikken var fengende, men var visst ifølge han som la ut et dårlig spill, noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Emulering blir aldri heeeeelt det samme :)
Men musikken er den samme! ;)
Sant nok - dog bør det sies at enkelte emulatorer ikke etterligner musikken 100% nøyaktig heller. BSNES er den eneste som hevder å være nøyaktig emulering. Den krever også en quad core CPU for a emulere en SNES. Ganske utrolig.
Hehe, du vet visst alt du. :pLitt tidligere var jeg å så på disney spill på youtube, kom over Fantasia, virket litt morsomt, og musikken var fengende, men var visst ifølge han som la ut et dårlig spill, noen kommentarer?http://www.youtube.com/watch?v=Mx04FvJUPdA

Først: nei jeg kan ikke alt, bare en del :D

Hmm...når det gjelder SEGA sine Mikke Musspill er nok Fantasia det dårligste. Det ser veldig pent ut men det føles ikke like bra å spille det som f.eks klassikeren Castle of Illusion.

Men musikken er kul, en del av den er henta fra soundtracket til filmen Fantasia som igjen er henta fra klassisk musikk of course.

Lenke til kommentar

Ah! Gode minner fra NES-tiden! Jeg arvet en gammel NES av min fars fettere tidlig på nitti-tallet, et av spillene jeg har best minner fra er DuckTales. Utallige timer ble brukt med Skrue og co. Dessverre kastet min far NES'en og alle spillene da maskinen ikke lenger virket, hadde jo vært en smal sak å få tak i en erstatter, men det visste ikke han. DuckTales er jo en god del verdt også, vet jeg. Den er blitt sjelden vare...

Har også gode minner fra Chip'n'Dale, men jeg er ganske sikker på at det var på SNES, som jeg ikke hadde. Hadde en kompis som fikk SNES tidlig, og vi i gaten brukte mye tid på gutterommet hans.:p Dessverre var jeg ikke en av dem som fikk mye tid med håndkontrollen... Such is life when you're not the cool kid.;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah! Gode minner fra NES-tiden! Jeg arvet en gammel NES av min fars fettere tidlig på nitti-tallet, et av spillene jeg har best minner fra er DuckTales. Utallige timer ble brukt med Skrue og co. Dessverre kastet min far NES'en og alle spillene da maskinen ikke lenger virket, hadde jo vært en smal sak å få tak i en erstatter, men det visste ikke han. DuckTales er jo en god del verdt også, vet jeg. Den er blitt sjelden vare...Har også gode minner fra Chip'n'Dale, men jeg er ganske sikker på at det var på SNES, som jeg ikke hadde. Hadde en kompis som fikk SNES tidlig, og vi i gaten brukte mye tid på gutterommet hans.:p Dessverre var jeg ikke en av dem som fikk mye tid med håndkontrollen... Such is life when you're not the cool kid.;)

Jeg har en Duck Tales cartridge i perfekt stand :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...