bensin16 Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kan jeg skifte ut en eller to av pumpene i koolance kabinettet til AquaVia 1300? de pumper 2280liter/timen, er veldig kraftige med andre ord, tilsvarer eheim 1060! bør jeg eventuelt ha flere/bedre radiatorer? Og, hvilken cpublokk bør jeg bruke? Vil ha en KRAFTIG en, som jeg kan bruke til peltier! 430W vil holde? Gleder meg til å høre respons! Smilies ON BBcode ON Lenke til kommentar
eSik Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Du kan ikke skifte ut de pumpene med AquaVia pga. dimensjonene. Du kan selvsagt lage overganger, men da er jeg redd trykket vil bli for høyt? Peltier kan du egentlig glemme med Koolance. Cpukjøleren som følger med er altfor dårlig (klarer å fjerne opptil 100W varme, mindre enn Alpha PAL8045). Råder deg til å selge Koolance kabinettet ditt (burde være en smal sak siden de er så og si umulige å få tak i pr. idag) og kjøpe skikkelig vannkjøling! Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 jeg har ikke koolance enda, men jeg vil ha! men jeg vil ha en kraftig kjøling inni.. Kan gjerne selge bort kjølinga som er der, skifte ut med bedre blokker osv.. Forslag til hvilke/hva jeg skal bruke istedet? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hvis du skal ha en "ferdigpakke" med vannkjøling, bør du satse på et system fra OiK A/S. De har laget et kabinett med Innovatek vannkjøling. Dette er et system som har mye bedre ytelse. http://www.mamut.no/oikas Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Nei det er ikke det at jeg ønsker komplett vannkjølings sett, men koolance _kabinettet_ med kontrollpanelet, men vil ha en anna vannkjøling inni! Lenke til kommentar
eSik Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Syns du virkelig Koolance kabinettet er stilig? :smile: For å bruke aquavia pumpen må du skifte slangedimensjoner, da må du igjen skifte vannblokker, radiator og reservoir. 80mm viftene blir ubrukelige, du må bygge om kabinettet i toppen for å få plass til en skikkelig 120mm radiator og vips du har brent en hel haug høvdinger :smile: Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hei Har ikke Koolance 2 nye cpu blokker på gang tro...minns jeg leste noe om det her om dagen Har ei Koolance kasse sjøl (den lille) Vil også ha peltier /jan Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Er virkelig koolance så dårlig? Regner med at jeg får vapo om noen dager. Da blir det snakk om blåe grader da. Lenke til kommentar
ToBi Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hva er egentlig en peltier? **Lurer** Lenke til kommentar
jason Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Koolance kommer med ny 200w cpu-kjøler medio mars i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå