Gå til innhold

Hvordan skal "Kunder fra jobben din" fungere?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir litt som om man sitter og har det hyggelig på en kafe, og så blir man kastet ut fordi man ikke diskuterer kveldens tema. I den delen av forumet bør trivsel trumfe saklighet. Om noen føler for å være hverdagshelter kan de heller rapportere i snedige-tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker ikke. Legger man opp til at folk gå litt offtopic, så ender man opp med Ting som irriterer v2. Runar gikk lei av å moderere tråden, og lagde nye regler som åpnet for offtopic "innenfor rimelighetens grenser." Ontopic er nå 5 innlegg per 20 sider.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leser tråden hovedsakelig for historienes del. Off-topic (poser, hva burde den ansatte gjort og så videre) er bare kjempeirriterende og jeg synes at begrensninger på et par OT-innlegg og evt. flytting av diskusjonen ut i en egen tråd er bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leser tråden hovedsakelig for historienes del. Off-topic (poser, hva burde den ansatte gjort og så videre) er bare kjempeirriterende og jeg synes at begrensninger på et par OT-innlegg og evt. flytting av diskusjonen ut i en egen tråd er bra.

Da får du finne deg en humorside med morsomme historier og uten kommentarer. Notalwaysright, f.eks.

Slik tråden fungrer i dag, er den for ansatte med kunder, ikke for de som vil ha litt "gratis humor" uten å bli forstyrret av de samme menneskene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fleirtalet i denne tråden, utan at det er så veldig mange, meiner det bør avgrensast på eit eller anna vis.

Nokon vil ha separat tråd og nokon vil behalde dagens system, men med litt meir definerte retningslinjer for å unngå at alt rapporterast.

Separat tråd trur eg blir vanskeleg å få til. Då er det heller betre at lengre diskusjonar blir splitta ut. Eit eksempel er posediskusjonen som blussar opp at av og til, med dei same diskusjonane om og om igjen. Her kunne me kanskje flytta ein sånn diskusjon over i ein ny tråd og anvist til den neste gong.

Det er vanskeleg å definere kor langt ein diskusjon er relevant innanfor emnet. Det er flytande overgangar til det ein kan kalle off-topic. Eg meiner diskusjonane i det minste bør omhandle erfaring med kundar på jobben og det som måtte falle inn under det emnet.

Ikkje uventa er det dei mest aktive brukarane som vil la diskusjonen gå.

Lenke til kommentar

Kanskje neste versjon av forumprogramvaren kunne gjort det mulig å kommentere innlegg på en slik måte at det oppstår en egen minitråd som kan skjules etter behov, under selve innlegget? Det kunne mange underfora hatt godt av, for eksempel når man ønsker å kritisere noens argumentasjonsteknikk uten å spore av hele tråden.

Jeg mener de mest aktive brukerne nettopp burde få mest innflytelse, og ikke de som sjelden/aldri bidrar, men er sure fordi tråden ikke er gøyal nok å lese. Når diskusjonsiveren er så stor, er det et tegn på at tråden fungerer som et verdifullt utløp for folk som har behov for å snakke om jobben. Selv er jeg for eksempel singel, og har ingen å klage til når jeg kommer hjem. Da kan en slik tråd være svært nyttig. Det er viktigere enn at smygerne får sin daglige dose, og følger man med i tråden gjør ikke diskusjonene noe - man har oversikt. Jeg sier fortsatt ikke at det skal være helt fritt frem, men det bør være ganske langt ute på viddene før det gripes inn. Ikke minst har moderatorene viktigere ting å gjøre.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ville bare si at etter å rapportert offtopic i tråden, så har jeg nå fått beskjed om at de med høyere makter nå ikke lenger gidder å gjøre jobben sin i tråden og det er derfor nå fritt frem med offtopic i tråden.

Dette ble resultatet eller?

Ser for meg enda en forum-kafè, med enkelte artige historier innimellom etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit med litt offtopic innimellom, komentarer kan jo være nesten like morsom som selve historien. Å begynne å klage på offtiopic lager jo bare mer offtopic i den tråden. Begrenser man det til kun historier vil jo ingen skrive der mer om man ikke får artige tilbakemeldinger etc etc..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kjipe er jo når diskusjonene rundt om hva kundebehandleren burde gjort går så langt at nye historier blir totalt oversett. Frykter det er det som kommer til å skje om tråden ikke blir moderert. Har jo vært tilfeller hvor diskusjonene har foregått nær over to sider før moderator har ryddet opp.

Det kommer til å bli ANARKI!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ble resultatet eller?

Ser for meg enda en forum-kafè, med enkelte artige historier innimellom etterhvert.

Som du ser, så vil folk ha kun offtopic. Folk vil ikke ha kundehistorier.

Ut av 707 sider, så vil jeg tro at offtopic tar 650 av dem. Hvis mods/wannabe-mods ikke vil gjøre jobben sin, så synes jeg de skal si dette, og si fra seg stillingen sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som du ser, så vil folk ha kun offtopic. Folk vil ikke ha kundehistorier.

Ut av 707 sider, så vil jeg tro at offtopic tar 650 av dem. Hvis mods/wannabe-mods ikke vil gjøre jobben sin, så synes jeg de skal si dette, og si fra seg stillingen sin.

Saklege tilbakemeldingar er meir effektive enn sure.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilken nytte har en en admin/mod/smurfemod som ikke gjør noe? Hvilken nytte har enda en forum-kafé? Tråden heter "Kunder på jobben din" og ment til å fortelle om kunder, ikke om hvorvidt en pose er en pose eller om det er greit å kjefte på en kunde.

Vil vi virkelig ha enda en Ting som irriterer? En tråd som nå har i gjennomsnitt ett innlegg pr 2 sider som er ontopic? En tråd som er stappfull med dårlig skjult personangrep?

Hvis jeg lager en tråd om smør, så vil ikke jeg at folk diskuterer hvilken rose som er best i den tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om det er offtopic eller ikke er ett definisjons-spørsmål.

Om behandling av kunder og diskusjon rundt dette er en del av topic eller ikke.

Behandling av dem kommer delvis under topic da det fortsatt er diskusjon rundt kunden.

Akkurat som f.eks behandling, oppbevaring og tilbreding av smør hører til under en smør-tråd.

Hvilke brød som passer til hvilke smør hører også til under der, også f.eks at smør gjør deg feit.

Noe diskusjon som ikke er helt spot on topic blir det jo, det hører med, men blir fort for mye av det, f.eks den obligatoriske "poser burde vært gratis"-diskusjonen etter en historie som inneholder poser.

Om man kun ser på topic og bruk, så er jo alt som omhandler kunder lov. Problemet er vel å lage en klar strek mellom topic og offtopic, for det er ikke en klar strek der fra før. Det gjelder forresten de fleste tråder, det er skjeldent det er ett helt klart skille mellom hva som er topic og hva som er offtopic så lenge diskusjonen rundt temaet holder seg.

Diskuterer man roser i en smør-tråd er det derimot ganske klart, men det er skjeldent det er så ekstreme tilfeller av offtopic i "kunder på jobben din"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...