Gå til innhold

[HTC sensation XL] Kan jeg få mobilen til å sende lyd gjennom usb?

Pop

Anbefalte innlegg

Hei

Tittelen sier vel det meste, men for å klargjøre.

Jeg skal ha en ny forsterker for hodetelefon, som har usb-inngang i tillegg til 3,5 jack. Men siden jack er analog og avhengig av dac i mobilen og kabel vil jeg ha ut digitalt signal via usb.

Kan jeg da få mobilen til å sende lyden ut digitalt gjennom usb uten at forsterker må koble den opp som lagringsenhet? Tenker at dette vil gi bedre lyd enn via jack.

Mobilen min er HTC sensation xl.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Tittelen sier vel det meste, men for å klargjøre.

Jeg skal ha en ny forsterker for hodetelefon, som har usb-inngang i tillegg til 3,5 jack. Men siden jack er analog og avhengig av dac i mobilen og kabel vil jeg ha ut digitalt signal via usb.

Kan jeg da få mobilen til å sende lyden ut digitalt gjennom usb uten at forsterker må koble den opp som lagringsenhet? Tenker at dette vil gi bedre lyd enn via jack.

Mobilen min er HTC sensation xl.

Takk for alle svar.

Hvilken forsterker?

Lenke til kommentar

Hvilken forsterker?

Det blir en hodetelefonforsterker, EHP-O2D fra Epiphany Acoustics. Den har usb og jack inn.

Normalt skal den være tilkoblet pc, men tenkte at det er greit å kunne koble på mobilen om man ikke vil sitte på arbeidsrommet men legge seg på senga.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Kabel er ingen problem, HTC leverer med usb-kabel, hann i begge ender (ene siden går jo i laderen). Da gjenstår det bare å ha en overgang fra kabelens vanlige usb-kontakt til den lille som går i forsterkeren og en programvare som kan stream ut usb. Ser ut som er noe på gang der, men de nevner kun Gingerbread i tråden og ikke 4.0 ICS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...