Pop Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei Tittelen sier vel det meste, men for å klargjøre. Jeg skal ha en ny forsterker for hodetelefon, som har usb-inngang i tillegg til 3,5 jack. Men siden jack er analog og avhengig av dac i mobilen og kabel vil jeg ha ut digitalt signal via usb. Kan jeg da få mobilen til å sende lyden ut digitalt gjennom usb uten at forsterker må koble den opp som lagringsenhet? Tenker at dette vil gi bedre lyd enn via jack. Mobilen min er HTC sensation xl. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei Tittelen sier vel det meste, men for å klargjøre. Jeg skal ha en ny forsterker for hodetelefon, som har usb-inngang i tillegg til 3,5 jack. Men siden jack er analog og avhengig av dac i mobilen og kabel vil jeg ha ut digitalt signal via usb. Kan jeg da få mobilen til å sende lyden ut digitalt gjennom usb uten at forsterker må koble den opp som lagringsenhet? Tenker at dette vil gi bedre lyd enn via jack. Mobilen min er HTC sensation xl. Takk for alle svar. Hvilken forsterker? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Hvilken forsterker? Det blir en hodetelefonforsterker, EHP-O2D fra Epiphany Acoustics. Den har usb og jack inn. Normalt skal den være tilkoblet pc, men tenkte at det er greit å kunne koble på mobilen om man ikke vil sitte på arbeidsrommet men legge seg på senga. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Nei det går ikke. Android kan ikke sende lyd gjennom USB. Derfor alle android-høyttalere har bluetooth-tilkobling. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 http://www.head-fi.org/t/604479/good-news-about-android-phone-supports-digital-audio-output Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk for svar. Kabel er ingen problem, HTC leverer med usb-kabel, hann i begge ender (ene siden går jo i laderen). Da gjenstår det bare å ha en overgang fra kabelens vanlige usb-kontakt til den lille som går i forsterkeren og en programvare som kan stream ut usb. Ser ut som er noe på gang der, men de nevner kun Gingerbread i tråden og ikke 4.0 ICS. Lenke til kommentar
Godde Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Har snust litt rundt på head-fi, og det virker som (jeg iallfall) trenger en male-male micro-b til mini-a. Ser at det finnes slike kabler bl.a på ebay og amazon - vet noen hvor man kan finne slike i norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå