-sebastian- Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Deilig gjennomtenkt! Jeg liker det. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Dag: Jeg likte antrekket best uten slips. Likte det litt avslappede preget det fikk. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Dag: Jeg likte antrekket best uten slips. Likte det litt avslappede preget det fikk. Enig, og slik ble det også til at jeg gikk. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Obs. Feil tråd... Endret 16. juni 2014 av dag1234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Flott Dag. Hvor er dressen fra? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Flott Dag. Hvor er dressen fra? Takk for det. Den dressen har hatt et langt og kronglete svangerskap på over ett år. Stoffet er fra Holland & Sherry, og dressen var et eksperiment som jeg ikke vil gjenta. Det har seg sånn at Tom Mahon/English Cut har laget noen fine jakker til meg, mens buksene har virket litt for baggy etter min smak. Jeg har diskutert med han, men han vil ikke ta dem inn mer. Det er flere detaljer han ikke vil at kunden bestemmer, dersom han mener det ikke blir pent. För f eks får jeg heller ikke velge fritt. Derfor fant jeg i et lyst øyeblikk ut at jeg kunne splitte bestillingen; la Tom få laget jakken, men la Bryan Manning hos Manning & Manning kunne lage buksene. Manning får frem bukser litt slimmere enn Tom sine. De to stoffene i bildet over var tenkt å bli til dresser i dette eksperimentet. Men så skal jo ikke ting gå enkelt. Buksene kom ganske kjapt, dvs etter seks-syv uker. Litt for lange, og til systuen for å legges opp. Både den grå og den blå. Men jakkene lot vente på seg, og vente på seg, og vente på seg.... De var ferdige i mai i år, ca 13 måneder etter at jeg først bestilte dem. Det viste seg at Tom Mahon var nedlesset i arbeid, hadde inntaksstopp for nye kunder - og i alle fall ikke ville bruke tiden på MTM. Han anbefalte derfor Whitcomb & Shaftesbury. Jeg var jo ikke helt happy med skiftet av skreddere, men målene var Tom sine, og det var ikke snakk om å gå full bespoke og betale dobbelt så mye som MTM. Så om jeg skulle få dressene ferdige, hadde jeg ikke så mange options. Så da ble det avtale hos disse nye, og de fikk produsert jakkene, og ett ekstra par av de blå buksene. Ikke helt fornøyd, den blå dressen måtte tre runder til retting, to her i Stavanger og én i London. Og da blir det litt meningsløst å gå for MTM, eller rettere sagt neste gang blir det bespoke - til samme pris som MTM. Og jeg kommer neppe til å splitte bestillingen flere ganger. 2 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Pent! Har du detaljer på stoff og slkt? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Skulle gjerne likt å se bilde av den grønne chinosen i dagslys. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Erik: Hvordan er skrittet til chinosene? Like rare som folk har klaget på tidligere, eller har Luxire fått fikset? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Pent! Har du detaljer på stoff og slkt? Med klokken: Pale yellow linen cotton Blue dress stripes seersucker Pale blue cool linen cotton Light tan twill chino Hunter green twill chino Luxire Off-white linen pant Veldig fornøyd med samtlige plagg. Spes. linbuksene er et røverkjøp som garantert kommer til å gå opp i pris, så hvis man vurderer er det bare å legge i handlekurv først som sist. Skulle gjerne likt å se bilde av den grønne chinosen i dagslys. Skal få knipset ved anledning Erik: Hvordan er skrittet til chinosene? Like rare som folk har klaget på tidligere, eller har Luxire fått fikset? Null problem. Skal sies at jeg synes klagene alltid har vært overdrevne, men jeg har ikke noe problem med skrittet på noen av dem. Hvis du sjekker noen sider tilbake på Luxire-tråden på SF finner du deres egen beskrivelse og håndtering av problemet! 1 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Vurderer å sende inn et par av buksene mine fra Epaulet for å få de til å kopiere fiten på de. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) @cbfn (trykk på linken for riktig vinkel, ble fucked i posten her) Endret 19. juni 2014 av ErikJN 2 Lenke til kommentar
EJN Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Thx. Anbefaler for øvrig alle som handler hos Luxire å bestille med stoffprøver. Veldig mye greiere å bestille når man har sett farge/tekstur i virkeligheten. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Fikk du problemer med tollen og Luxires nye forhåndsbetalte importavgift? Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Fikk du problemer med tollen og Luxires nye forhåndsbetalte importavgift? Også interessert i dette! Lenke til kommentar
EJN Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg fikk et krav fra Fedex, men sendte Luxire en kjapp mail og de refunderte umiddelbart. Nå er imidlertid betingelsene blitt endret, så til Norge og et par andre land er det nå $15 i frakt og ingen refund. Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Stilig sykkel rankiz, men syns setet ødela mye. Hadde vært mye bedre med et skikkelig brooks sete! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Enig med SuperTrym, kul sykkel, men setet var kjipt. Så ut som en sær hybrid av damesete fra Biltema og et Brooks-sete. Om du synes Brooks blir for dyrt har VeloOrange noen litt rimeligere alternativer. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Pene ting, August. Denimskjorten er dritkul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå