dag1234 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Takker for tilbakemeldingen. Har du noen eksempler på hva du tenker på med jevnt kort? Mener du typisk militærklipp? Du trenger gjerne litt fasong, og ikke helt pinnkort over det hele. Men en slags crewcut, som heller legges mer ned på toppen, og ikke opp som nå. Poenget tror jeg, er å redusere volumet slik at du ikke ender som på 17.mai-bildet. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er den buksa veldig lav i livet? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Som jeg sa i caféen, så har det mer med bildet å gjøre ennn buksa. Den sitter ganske "midt på". Høyt nok til å ha skjorta nedi for min del i alle fall! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Riktig fin den Rankiz. Men burde ikke brystlommen også vært påsydd, eller er det ikke noe poeng? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvorfor skulle den vært det? Personlig foretrekker jeg som regel vanlig brystlomme uavhengig av hvordan de to andre lommene er. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvorfor skulle den vært det? Personlig foretrekker jeg som regel vanlig brystlomme uavhengig av hvordan de to andre lommene er. Konsekvens, tenkte jeg. At det kan se litt ut som stilblanding. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Fine skjorter, Bork. Mulighet for fitpic? 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 takker, kan poste fitpic og sammenlikne med prl slim fit hvis det er interresse for det. i morgen eller på mandag 5 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 skal no greier på mandag, men kan prøve å få gjort det i løpet av uka iallefall 1 Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Alt for stor slipsknute til den skjorta, ser finere ut uten button down med slips, men en smalere slipsknute hadde uansett sett penere ut. Slipset var pent syns jeg Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Trikset er gjerne å få til en såkalt dimple i knuten, da blir den penere. Og at den i tillegg er litt strammere nederst. Noe slikt: http://www.men-access.com/wp-content/uploads/2009/04/dimple-necktie.jpg imo fint slips uansett Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Synes skjorten ser fin ut, og slipset var bra. Men som sagt over, så passer det ikke med slips til en slik skjorte, og i alle fall ikke en så stor knute. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) OlafG: som du selv påpeker så er den klart for kort på ermene. Jeg ville anbefalt deg å ta to bilder med armene hengende ned, både rett på og bakfra hvis du har et kamera med selvutløser, da er det lettere å vurdere. Slik sitter min 2. Luxireskjorte. Det er etter mitt syn enklere å vurdere passformen med slike typer bilder. Ville anbefalt deg å ta utgangspunkt i denne artikkelen fra Put This On og vurdere passformen ut fra denne. Er ellers litt vanskelig å vurdere passformen skikkelig. Put This On har også en video om kroppen og hvordan ulik kroppstype påvirker hva man bør kjøpe. Der er det noen tips om skjorters passform. Endret 21. mars 2013 av Xtra 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) - - - Takk for tips. Jeg prøvde å gjøre knuten liten (enkel Windsor, ikke dobbel), men. Finnes en enda smalere slipsknute? Den kunne kanskje vært strammere for å se mindre ut, og takk for tipset om dimple. Jeg er dog uenig i at man ikke skal bruke slips til button downs, jeg synes generelt det ser veldig bra ut og gir en preppy, men casual stil. Style Guy er enig. Endret 21. mars 2013 av Broseph Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Da prøves den neste gang jeg tar i bruk slips med button down. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Den bør alltid brukes, uansett hva slags krave Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Den bør alltid brukes, uansett hva slags krave Ikke alltid, kommer ann på slipset. Jeg liker shell knot bedre i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 OlafG: Det er noen områder som er mer kritisk enn andre på en skjorte. For en klassisk fit skjorter gjelder at: Den må passe rundt i kragen , dvs ha plass til ca to fingre når den er kneppet. Og den må ha riktig ermelengde, det er det viktigste. Skjorten må være passe over skuldrene, og den må være passe i bolen. Og den må ha riktig lengde. Slim fit gjelder litt andre regler. På bildet du har lagt ut er det ikke mulig å si noe sikkert om kragen, siden skjorten på bildet er åpen i halsen. Men det ser ut som om den er for trang til deg. Den er litt stor over skuldrene, men ikke mer enn at mange (bl a jeg) ville akseptert det. Den virker litt for trang over brystet, selv om den hevede armen påvirker passformen noe. Den er ok over magen. Som du selv sier er armene dine er for lange til den skjorten, mansjetten skal slutte der tommelens knokkel begynner. Din skulle vært ... tja en god del lengre. Lengden på bolen går det ikke an å si noe om, siden du har stappet skjorten i buksene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå