Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden

Anbefalte innlegg

Jeg har selv ikke prøvd eller vurdert å matche klær til hudtone, hår og øyenfarge, fordi jeg mener det er unødvendig, akkurat som deg. Men "stylister" og andre perfeksjonister vil sikkert strebe etter å gjøre det teoretisk perfekt som mulig.

Den første guiden ser ut til å være en bedre guide enn den andre jeg postet.

Jeg er på ingen måte en person som streber etter å gjøre ting så teoretisk perfekt som mulig, men jeg vil likevel si det er ganske så viktig å matche klær til huden, øyne og hår. Blir litt som sminke: failer du på fargenyansen ser det veldig fort tamt ut. Selv har jeg f.eks. en kald undertone i huden, og jeg holder meg dermed langt unna farger som fersken, oransje, ivory, flamingo, samt enkelte nyanser av rødt, brunt og grønt. Det handler litt om å vite hva som kler en.

Endret av Jules Winnfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg Jules. Selv om dette er mer relavant i USA der hudfargene kommer i langt flere utgaver enn hos oss, så er det også her slik at noen farger passer bedre enn andre. Jeg holder meg unna grønt og kalde farger - med unntak av blått selvsagt. "Alle" kler blått.

Lenke til kommentar

Dag: Det hadde blitt bra med en annen skjorte. Den du har på deg nå syns jeg er litt for uformell til resten av antrekket, og mønsteret på slips og skjorte blir for likt i størrelsen. En ensfarget lyseblå skjorte hadde sett bra ut.

Hvis du skal antrekket med fire mønstre ville jeg brukt en skjorte med mye mindre mønster (micro check eller noe lignende) og et tørkle med større mønster enn slipset (typisk bilde-tørkle).

Lenke til kommentar

Fin skredderjobb på buksen! Pressen vil forsåvidt gå ut med tiden, men dersom det haster kan du vel prøve å stryke den litt? Er ikke så lett å se om ermene på skjorten er for lange eller ei når du har hendene i lommene. Men du kunne kanskje hatt en litt slimmere modell, og muligens en som var litt smalere over skuldrene. Når det er sagt kan du imo fint gå i den der uten å se dust ut. :)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Nei, men så er ikke jeg så veldig opptatt av at man skal ha "temaer" i antrekk heller, så det syns jeg ikke hadde vært så farlig ;)

Det var jeg som ville utfordre meg selv fordi å kombinere tre eller flere rutemønstre regnes som å være for viderekommende. Og fasiten har jeg vel fått... :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...