Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag: Jeg vet at du har dine preferanser på området, men et lommetørkle i silke ser virkelig ikke pent ut brettet. Lin, bomull og til og med ull kan jeg gå med på å brette, men silke? Nei du... Hvis du absolutt skal brette bør du i det minste stappe tørklet en god cm lenger ned i brystlommen, for nå synes alt for mye av det.

Lenke til kommentar

Jada, det er åpenbart fysisk mulig å brette silke. Det ser bare ikke noe pent ut. Silkens store utseendemessige styrke er nettopp måten det naturlig "flyter" og "bølger" på (i mangel av bedre ord). Å prøve å presse det inn i en rigid form strider helt mot stoffets natur. Men for all del, det er jo lov å være uenig...

 

Skjorten du har på deg i dag er alt for mørk.

Lenke til kommentar

Smak og behag, jeg synes en stappet PS minner mest om en kreftsvulst som er i ferd med å krype opp av brystlommen. Jeg vet at moten dikterer stapping, men not for me. Rett kant eller en vinkel, det fungerer dårlig med noe annet. For meg.

 

Skjortefargen er en av de klassiske fem skjortefargene; hvitt, lys blå, rosa, krem og denne mellomblå.

Jeg prøvde først med en lysblå/sky og et annet slips, men det ble for kjedelig og hvermannsen. Ikke lyst til å se ut som om mora mi hadde tatt ut klærne mine, men at en streng uniform kan tweakes og gis en personlig vri.

 

Men for alt i verden, det er ikke for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At mellomblå er en klassisk skjortefarge er nytt for meg. Jeg kan ikke huske å ha sett noe særlig med eldre bilder av pent kledde mennesker som bruker mellomblå skjorter. Ikke nyere bilder heller, for den saks skyld. Selv forbinder jeg den blåfargen med de samme kjipe amerikanske kontorbiene som gjerne bruker olivenfargede og brune skjorter til den alt for store dressen (grøss).

 

Mens3-Buttons-Charcoal-Green-Super-140-1-Wool-3-ButtonsSHIRT-TIE.jpg

Lenke til kommentar

Ser av tonen at jeg ikke skal gi meg ut i noen diskusjon.

 

Evt. kan du jo støtte opp om påstanden din med et bilde eller tre. Hvis mellomblå er en så klassisk farge må det jo finnes en eller annen form for fotografisk dokumentasjon for det. Det gjør det jo i aller høyeste grad for alle de andre fargene du nevnte.

 

Jeg gir meg gjerne i diskusjonen om mellomblå skjorter (som vi jo har hatt før, om jeg ikke husker helt feil), men da må jeg få et eller annet indisie på at du har rett. Det har jeg aldri sett. Jeg har derimot sett mye som tyder på det motsatte.

Lenke til kommentar

Det var ikke et eksempel på stilen din, det var en illustrasjon på hva jeg forbinder med den blåfargen. Det kommer klinkende klart fram om man leser posten min, men som vanlig velger folk å overse det jeg faktisk skriver, og velger i stedet og legge noe helt annet i det. Det er jeg jævlig lei av, for å være helt ærlig. Jeg er også usikker på hva du legger i stråmannargumentasjon, da jeg ikke har gjort annet enn å respondere på faktiske utsagn.

 

Men denne diskusjonen kommer det nok ikke noe ut av uansett, så det er vel ikke noe stort poeng i å fortsette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...