Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Jakken er for kort, virker som skjorteermene er for korte og ermene på jakka litt for lange (men sånt er flisespikkeri). Slipsknuten var mindre pen, ikke noe særlig fan av slipset heller - men det var ikke et veldig bra bilde. Skjortekraven/skjorten var heller ikke så pen, syns jeg. Men sånt er jo subjektivt. Helt greit med andre ord, ikke noe som vil skille seg ut som dårligere eller bedre enn resten av gjengen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok gått for den ensfargede lyseblå skjorten, hvis jeg var deg.

Den er riktignok ikke helt blå, men stripete. omtrent tilsvarende dette http://www.tmlewin.co.uk/Slim-Fit-Blue-Bengal-Stripe-Shirt/16743,en_GB,pd.html?start=36&cgid=Mens-Slim-Fit-Shirts&prefn1=colour&prefv1=Blue

Den har også litt lengre ermer, så tenker den passer bedre!

 

 

Jeg har smale skuldre, så kan jo være derfor. Slipsknuta er også et resultat av slurv og fanteri, regner med at jeg kan få den penere når den skal brukes!

Lenke til kommentar

Hva i himmelens navn er det folk gjør med lommetørklet sitt egentlig? Det holder å vise en halv cm. Det finnes ikke noe mer harry enn å ha 10 cm lommetørkle opp av brystlommen. I tillegg matcher tørklet og slipset i overkant mye. Det er ikke pent. Dropp også kontrastkragen. Det er mye annet som kunne vært bedre også, men det er i hovedsak skjorte og ps som bør fikses. Og slipsknuten selvfølgelig.

Lenke til kommentar

 

I veldig formelle situasjoner.

 

Hæ? Kontrastkrage er da ikke mer formelt enn en vanlig krage.

 

Opphavet til kontrastkrager er at stoffet på en skjorte falmer etterhvert (eller at en skredder gjerne går tom for en bestemt type stoff), så når man skal bytte krage og mansjetter (som var helt vanlig før) må man gjerne bruke hvitt i stedet for det originale stoffet, fordi det originale ikke har samme farge som den falmede skjorten. Det å kjøpe en skjorte med kontrastkrage blir derfor rimelig teit i mine øyne... Ikke ser det pent ut heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes skjorter med hvit krage og mansjetter kan være ganske snaisent. Har et par, tre selv.

 

Det klassiske er varianter av blå, men finnes i andre farger også. Krage og mansjett er i hvitt, ellers blir det overkill.

 

Stilen kalles Winchester og det er riktig som fkm sier, men stilen stammer også fra tiden da skjorter kom med løse krager/mansjetter, slik at det gikk an å kombinere.

 

Det regnes som relativt formelt, men jeg synes SuperTrym er kul som stiller i en så pass typete skjorte. Da viser han guts.

post-181154-0-34893100-1356042916_thumb.jpg

post-181154-0-31246600-1356043015_thumb.jpg

post-181154-0-68430900-1356043289.jpg

post-181154-0-95139500-1356043474_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...