fkm Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Dag: Dette likte jeg bedre enn det meste du har postet i det siste. Jeg er personlig ikke glad i slips med vevd mønster, og jeg syns slipset kunne vært en tanke mørkere, men det blir bare pirk. Skoene kunne også kanskje vært litt mørkere... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Tanken i dag var at de fire blå variasjonene lett kunne bli kjedelig og overkoordinert. Da trengte jeg noen farger som brøt opp og skapte en viss spenning. Derfor brun/gul ps som også har lys blått i seg, men som står til skoene, og (ikke synlig på bildet) den brune klokkereimen. Det er tredje gang jeg bruker skoene og de vil mørkne med tiden. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg likte antrekket ditt, Dag. Den lille detaljen med en mansjettknapp i knappehullet er fin, selv om den ikke er revolusjonerende. Tørklet er også fint, men du bretter dem så bent og pent - personlig liker jeg bedre når det er litt nonchalant og har en puff. Hvertfal litt mindre "TV-fold" enn det er slik du brettet det på bildet. Hvordan fargene står til hverandre er jeg dessverre ikke riktig mann til å bedømme, da jeg er fargeblind - men jeg likte det slik JEG ser det Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Takk for det Phelge. Jeg innstilte meg på slakt fra deg. Apehånden i knapphullet har jeg knabbet fra fkm. Ps i bomull og lin er best når det brettes, men ikke for militært. Silke eller annet glatt stoff holder ikke på formen dagen ut. Da er det bedre at det dyttes litt random ned i lommen. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har også knabbet apehånden (bruker du en apehånd laget for formålet? Det er i såfall en kul sak!) fra fkm. Ser den er ganske hyppig på bilder på SF, så han er nok ikke den første - men den første jeg så. Hva som er penest brett på tørkler er nok en diskusjon man aldri blir ferdig med. Hver sin smak, og godt er det Jeg kan forøvrig legge til at jeg likte at tørklet plukket opp fargen fra skoene. Skoene er vel det minst hyppige stedet det blir tatt farger fra til tørkler i antrekk - hvertfall som jeg kan huske å ha sett, men det betyr ikke at det er feil! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg bruker en mansjett, kjøpt hos Harvie & Hudson for en billig penge. Den er passe stor. Har også noen fra Moss Bros, men de er mindre og mer puslete. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Takk til fkm og Dag for den mest nerdete og mest relevante diskusjonen MoV har sett på flere måneder. 6 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 cppdude: de så døll ut i skinnet, for spiss for min smak, og snør dem opp på skikkelig måte! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 cppdude. Fine sko, men de hadde trengt en omgang med puss. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ja, de har aldri blitt pussa, pluss at drittkamera på mobilen får alt til å se ekstra matt ut. Kan se at de blir litt spisse for noen ("chiseled toe" på Engelsk?), men har merket meg at slike sko ser bedre ut på meg (høy,atletisk og bruker mer slim cut) enn f. eks vanlige round toe Oxfords (spesielt siden jeg trenger bredere sko) Lenke til kommentar
fkm Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg likte ikke skoene spesielt godt. Lesten var ikke spesielt pen, og skinnet så kjipt ut. Mulig det kan bli bedre når du pusser dem, men jeg tviler litt. Bruno Magli er ikke akkurat kjent for å være en høykvalitetsprodusent... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Takk til fkm og Dag for den mest nerdete og mest relevante diskusjonen MoV har sett på flere måneder. Ja, det kan du godt si. Men jeg ønsker å heve bevissthetsnivået mitt litt opp fra kategoriene 'stygt/pent' og *liker/liker ikke', til å forsøke å se hva som bidrar til at noe oppfattes som penere eller mer 'riktig' enn noen annet. Se om det er noen prinsipper eller regler som styrer hva som er fint og ikke. fkm er en av de bidragsyterne her inne jeg respekterer mest, som har jeg har lært mest av og som har mest konsekvent smak og best greie på det han snakker om - og som jeg kan være helt uenig med, men aldri likegyldig til. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg tror TanTheMan mente det positivt og seriøst. Som du sier, Dag, litt nerding skaper bevissthet, og for oss andre her er det lærerikt å lese nerding. Det er vel derfor vi henger her? Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Phelge har rett, det var faktisk ikke noe sarkasme der. Jeg likte diskusjonen og synes den var interessant, men om den tidligere kommentaren min sier mest om den nåværende tilstanden til forumet eller om selve diskusjonen deres er annen sak. Jeg er enig i det du sier om fkm, Dag. Kan også legge til at du ikke kommer så langt etter. Edit: Ser at "nerdete" kunne tolkes feil. Jeg ser kanskje på ordet som mer positivt enn mange andre ... Endret 17. august 2012 av TanTheMan Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg var visst litt gumpy. Sorry. Det er et godt stykke før jeg tar igjen fkm, da. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hvor kjøpte du buksen, Tsjuden? Jeg vil også ha sånn. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Buksen er fra Acne Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Nei, jeg mente den fra PRL. Men jeg kan jo egentlig bare gå i en butikk som selger PRL og se selv lol... Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Åja, sjekk Ferner. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er det noe bra salg der? Jeg så at det stod 60% avslag på vinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå