Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med avispapir? Det er jo det samme.

Du har rett, det har samme funksjon. Det sier jo egentlig seg selv, da avispapir trekker til seg fuktighet, og holder skoen i riktig form så lenge man putter inn nok.

Det som er problemet med avispapir er jo at det ser helt jævlig ut, det er kronglete å putte inn, og det må jo byttes ut med ganske jevne mellomrom. Personlig betaler jeg heller noen hundrelapper for et par skotrær enn å stappe inn masse avispapir i skoene mine hver gang jeg har brukt dem :roll:

Lenke til kommentar

Litt div ting.

Sko for sesongen + tøfler.

Jl7CQ.jpg

Litt tilbehør, (ser at jeg bør stryke ett par av de PS'ene ja.

wvt2C.jpg

Prøvde å ta bildet av dagens antrekk, men ble ikke noe bra.

Hvis noen har peil på hvordan jeg kan ta bedre bildet med 4s så PM meg gjerne, skjønner ikke hvorfor mine blir så dårlige, Rankiz sine feks er mye bedre.

Hvor har du handlet sløyfene og slipsene? :thumbup:

Finne ikke lignende high-school sløyfer (som jeg liker å kalle det) i butikker rundt om og norske nettbutikker er generelt elendig på den slags.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør det det om man putter inn nok. Bruk hodet litt da.

selvfølgelig hvis du stapper oppi en stk avis pluss bilag per sko så. Men det er bare bortkastet såfremst du ikke har badet med sko på bena (med tanke på fuktighet). Men etter bare normalt bruk vil jeg anse det som bortkastet og heller brukt skotrær.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør det det om man putter inn nok. Bruk hodet litt da.

selvfølgelig hvis du stapper oppi en stk avis pluss bilag per sko så. Men det er bare bortkastet såfremst du ikke har badet med sko på bena (med tanke på fuktighet). Men etter bare normalt bruk vil jeg anse det som bortkastet og heller brukt skotrær.

Selvfølgelig er det bortkastet, men rent teoretisk oppfyller avispapir samme funksjon som skotrær. Jeg skrev jo over her at jeg heller aldri ville giddet å stappe skoene mine fulle av avispapir hver gang jeg har brukt dem, så vi er jo enige...

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert en av de som kan minst om sløyfer her på forumet (jeg eier faktisk bare en sløyfe, og den er sort), men så vidt jeg har skjønt er vel sløyfene fra The Cordial Churchman ganske gode.

Jeg verver meg herved til å være den som kan minst om sløyfer. Jeg aner ikke hva de forskjellige "butterflyene" er når man skal bestille og hva "diamond" f.eks betyr. Det blir jo nesten for mye å holde styr på for den vanlige mannen i gata :blush:

Har per dags dato 5 slips, 3 ferdigknyttet sløyfer (noe som ser helt forferdelig ut i forhold til selftie og som jeg har brukt toppen to ganger) også har jeg en svart self-tie sløyfe. Thats it. Av skjorter jeg kan bruke slips til har jeg 1 kvit skjorte fra mantique av god kvalitet. Har dressmannskjorter som slenger, men det er ikke noe jeg bruker lenger. Hater batestini sine skjorter. De passer ikke kroppen min og gnager i nakken, så dette har jeg sluttet å bære.

Eier to ralph lauren skjorter med buttons i kragen, men slips går ikke til disse skjortene og har tidligere fått pepper for det i bildetråden. En sløyfe går kanskje, men spørs jo hvordan tykkelsen på den er.

Veldig lyst å begynne å samle meg opp en del slips, sløyfer, PS og skjorter til forskjellige anledninger. Det eneste kjipe er at jeg til daglig jobber i en jobb som krever arbeidsantrekk og ikke fintøy. Hadde vært konge å brukt slips og skjorte hver eneste dag. Da skulle jeg virkelig slått på stortromma og bestilt inn i store parti slik jeg ser enkelte gjør i bildetråden her inne. Alle mulige mønster, farger og kreasjoner. Da er det jo bare fantasien som setter begrensning og man kan i prinsippet lage helt forskjellige antrekk kun ved hjelp av forskjellige slips og PS f.eks.

Nå bruker jeg kun slips nå og da på byen og i høytider som jul, nyttårsaften, så det spørs jo hvor velinvistert en slik samling vil være. Det koster å være kar og når man skal handle kvalitet blir det ikke direkte billig å skulle samle seg opp en fin kolleksjon i garderoben. Får ta det litt etter litt. Synes bare skjorter, slips osv er overpriset i Norge og at man kan få det mye rimeligere på f.eks ralphlauren.com og webshopen der for å ta et eksempel. Problemet da er at man ikke vet hvordan de sitter på og i det hele tatt...

Hvordan er "reglene" for hvilke skjorter man kan bruke sløyfe og slips til egentlig?

Er det veldig fy-fy å skulle f.eks bruke slips til denne skjorten:

B432A4F1.jpg

Ralph Lauren oxford.

Vært til stor hjelp om noen kunne lagt ved linker til nettbutikker hvor man har godt utvalg av finskjorter, slips, sløyfer osv som jeg kan bestille inn litt av. Helst en butikk dere har erfaring med selv. Vet om en forettning her i byen som har mye fint jeg vil ha og som jeg har handlet noe slips fra, men med kroner 1300 per skjorte og 700 per slips, så har jeg ikke råd til det når jeg skal kjøpe inn litt. I tillegg suger norske forettninger på PS og sløyfer. Det er stor mangel

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig anbefale deg Modern Tailor f.eks. Billig og greit. Hvis ikke har du TM Lewin og Charles Tyrwhitt som er rtw. Det du uansett bør gjøre er å finne noe som passer, og så kjøpe inn med forskjellige stoffer, farger, kragetyper osv over tid.

Sløyfer ville jeg bestilt fra The Cordial Churchman, av den enkle grunn at jeg ikke vet om så mange alternativer, og jeg vet de lager gode sløyfer. Du kan se en oversikt over de forskjellige formene her. Bare velg den du syns ser finest ut.

Slips kjøper jeg personlig stort sett på Malford Of London.

Når det kommer til button down-krager og slips er jeg personlig ingen stor fan, men det er jo litt opp til hver enkelt. Det som er viktig når du skal bruke slips med button down er at kragen ikke er liten, for det vil se rart ut uansett. Sløyfe og BD syns jeg funker fint, men også her gjelder det om liten krage...

Lenke til kommentar

Ser litt på modern tailor nå og prisene er ganske greie. Hvordan er kvaliteten?

Er veldig fan av Pure Cutton stoff, men slik jeg har erfart med spesielt ralph lauren, så er kraven for tynn til å kunne benytte slips og sløyfe. Ser for meg å bestille noe vevede slips eller hva det heter. Typ:

1-459.jpg

Har dette noe spesielt navn? Utrolig pent etter mitt syn.

Faen.. jeg har for lite peiling og roter for mye uten å helt vite hva som er hva inne på de nettbutikkene.

Får se hva jeg finner og legge inn en bestilling. Takk for nyttige tips

Edit:

Classic Medium

back height 3.7 cm

collar point 7.5 cm

Er dette en god krave for slips etc? Kanskje teit spørsmøl iom dette er smak og behag, men trenger noe veiledning for hva som vil se helt på tryne ut som "finskjorte" med slips og sløyfe til. Ønsker verken å se ut som en prest eller som jeg blir kvelt :roll: bruker 36/40 i skjortestørrelse, men kraver har jeg nada niks null peiling på.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...