logaritmemannen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 De kan byttes Er dog litt mer usikker på den "stripen" i midten. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Hvordan er størrelsen i forhold til Charles Tyrwhitt sin slim-fit? CT sin passer meg perfekt i 14,5. Vel, bortsett fra at den burde være ca. 0,5cm større i halsen, så jeg bør vel opp i 15 eller 15,5. TM Lewin slim fit er slimmere enn Charles Tyrwhitt tailored fit. Hovedforskjellen er vel at TM lewin sine er trangere en Charles Tyrwhitt tailored nederst, slik at skjorta følger kroppen bedre. Hvis skjortene dine er 0.5cm for store i halsen, så burde du gå opp en størrelse ja. Går du opp til 15 inches blir skjortekragen 1,27 cm større. Vel, altså, den er for liten i halsen, men det var vel det du mente. Hvor mye plass er det forresten det bør være mellom hals og krage? En finger? Endret 8. desember 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Hvordan er størrelsen i forhold til Charles Tyrwhitt sin slim-fit? CT sin passer meg perfekt i 14,5. Vel, bortsett fra at den burde være ca. 0,5cm større i halsen, så jeg bør vel opp i 15 eller 15,5. TM Lewin slim fit er slimmere enn Charles Tyrwhitt tailored fit. Hovedforskjellen er vel at TM lewin sine er trangere en Charles Tyrwhitt tailored nederst, slik at skjorta følger kroppen bedre. Hvis skjortene dine er 0.5cm for små i halsen, så burde du gå opp en størrelse ja. Går du opp til 15 inches blir skjortekragen 1,27 cm større. Vel, altså, den er for liten i halsen, men det var vel det du mente. Hvor mye plass er det forresten det bør være mellom hals og krage? En finger? Så lenge den ikke er ukomfortabel å ha på seg, med tanke på collar size og passform ellers. Endret 8. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Du behersker tydeligvis ikke engelsk godt nok til å lese linken jeg la ut over her skjønner jeg... Har lest litt forskjellig om forskjellen på ascot og cravat, men problemet er at noen sier en ting, mens noen andre sier det direkte motsatte. Jeg forbinder ascot med dette. Så vidt jeg har forstått: alt som knytes rundt halsen kalles cravat. Det inkluderer slips, sløyfer og ascots. En ascot er en helt spesiell form for cravat, som knytes under kragen og dermed er en cravat av den mer uformelle typen. Bildet du linker til viser åpenbart noe mer formelt enn en ascot; og det er ikke hverken slips eller sløyfe, dermed kalles det en cravat - med mindre det har et annet, mer spesifikt navn som jeg ikke kjenner til. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Slike skjorter er etter min mening aldri pent, med mindre du kan kneppe den helt opp, bruke slips og bytte kontrastknappene. Dog er dette favorittskjorta til Ola Nordmann, som ikke er positivt. Ps. Liker skjortene og slipsene, Rankiz. Hvor mye cut away er det på cut away skjortene? Et fitpic med slips hadde vært fantastisk Mvh H.R Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Personlig ville jeg fjernet albuelappene på blazeren. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Slike skjorter er etter min mening aldri pent, med mindre du kan kneppe den helt opp, bruke slips og bytte kontrastknappene. Dog er dette favorittskjorta til Ola Nordmann, som ikke er positivt. Ps. Liker skjortene og slipsene, Rankiz. Hvor mye cut away er det på cut away skjortene? Et fitpic med slips hadde vært fantastisk Mvh H.R Poster noen bilder nå, men har hørt at skjortene kan krympe litt i vask og de sitter tiiight rundt livet nå (når jeg setter meg ned presser knappene litt, før jeg har spist). Vil du si at det er et problem hvis jeg derfor går fra 14.5inch til 15inch krage? (+1,3cm) ekstra rundt halsen? For da "tjener" jeg 5cm rundt livet, som hadde passet meg bra. Kunne jeg brukt 15" krage? Bildene er 14,5". Endret 9. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg ville ikke kjøpt med større krage... Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hadde du hatt noe imot å legge ut dine brystmål og midjemål Rankiz? Hadde vært til ganske stor hjelp. Lenke til kommentar
pex Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvilken modell er de Persolbrillene, anewz? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes 0649 er mye finere i havana enn svart.. Men fine briller uansett. Planleger å skaffe meg de samme (bare i Havana) til sommeren.. : D Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes 0649 er mye finere i havana enn svart.. Men fine briller uansett. Planleger å skaffe meg de samme (bare i Havana) til sommeren.. : D De er i Havana Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ah, sant, så det nå. Da er de jo vakre : ) Lenke til kommentar
SML Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Fine solbriller AnewZ! har samme modell i lysere farge, meget fornøyd Mye bra i bildetråden for tiden, gleder meg til antrekkene for julaften strømmer inn! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Light havana da eller? Svært fornøyd med brillene jeg også, selv om jeg ikke har fått brukt de veldig mye enda, hehe. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg ville ikke kjøpt med større krage... Hvis jeg ikke går for 0,5" større krage er den jo for trang andre steder! :S Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Da kjøper du en annen skjorte... Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg ville ikke kjøpt med større krage... Hvis jeg ikke går for 0,5" større krage er den jo for trang andre steder! :S Og poenget ditt er? Som Jonas sier, kjøp en annen skjorte ffs. Skal du bruke skjorten uten slips har det jo selvfølgelig ikke en dritt å si. Lenke til kommentar
SML Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Light havana da eller? Svært fornøyd med brillene jeg også, selv om jeg ikke har fått brukt de veldig mye enda, hehe. Light havana ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå