lokeland Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Takker. Buksa var uansett ikke et helt vellykket prosjekt. Arbeidet var veldig middelmådig og beinene må syes inn. Edit: Pene sko Rankiz. Hadde nok allerede kjøpt de selv om det ikke var for uventede regninger. Får kanskje skrive de på ønskelisten til jul. Endret 1. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Fine slips lokeland! Likte ikke strikkeslipset så godt, men resten kunne jeg tenkt meg. Ellers fine sko, sokker, gensere og bukse. Rankiz: Var det du som også hadde bestilt en skoboks? Eller er det lenge siden? Eller er det bare jeg som blandet deg med noen andre? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Fine slips lokeland! Likte ikke strikkeslipset så godt, men resten kunne jeg tenkt meg. Ellers fine sko, sokker, gensere og bukse. Rankiz: Var det du som også hadde bestilt en skoboks? Eller er det lenge siden? Eller er det bare jeg som blandet deg med noen andre? Har bestilt skoboks og 3 skotrær fra Cedarville, men det blir sendt fra USA... Tar litt tid. Lenke til kommentar
Brap Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Hva har du tenkt å smøre på disse skoene av produkter? Ser det står noe ved siden av, link til denne? Endret 1. november 2011 av Einaar Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hva har du tenkt å smøre på disse skoene av produkter? Ser det står noe ved siden av, link til denne? Skal bruke Saphir Renovator før jeg bruker skokrem. Har kjøpt Saphir skokrem i 4 forskjellige brun nyanser fra eBay, samt sko polish i mørkebrun. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 lokeland, skal si du har dreisen på slips! De er utsøkte i fargene sammen med skjorten og dressen. Er du så dyktig, eller hadde du bare flaks? Men strikkeslipset var ikke pent, ellers er det bare velstand. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Hehe, takk. Tror nok det er snakk om flaks, tok bare på meg noe som var relativt nøytralt og mykt for å ha en grei "bakgrunn" for slipsene når jeg skulle ta bilder. Gadd rett og slett ikke tenke så mye på det ettersom jeg egentlig har feber og er "sengeliggende", men jeg hadde i grunnen aldri lagt ut bildene om jeg hadde syntes at det så bra ut. Strikkeslipset er ikke en favoritt, for å si det slik, men det var så utrolig billig (eBay) at det ble et lite impulskjøp. Får en slags godterifølelse av det som jeg ikke helt liker.. Men tenkte jeg skulle prøve å se om det var mulig å få det til å fungere i et sommerantrekk. Har uansett begynt så smått å samle på slips (nærmest som en hobby), så kan vel skylde litt på det også. Fikk veldig kjeft av samboeren over det røde paisley-slipset, som hun mente heller passet til en 70-åring på 50-tallet. Sjarmerende dame.. Kan forresten røpe av de to første slipsene er kjøpt her og her. Kan utenom problemer anbefale selgeren og prisen er fullstendig latterlig i forhold til hva du får. Slikt liker man! Endret 1. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hehe, takk. Tror nok det er snakk om flaks, tok bare på meg noe som var relativt nøytralt og mykt for å ha en grei "bakgrunn" for slipsene når jeg skulle ta bilder. Gadd rett og slett ikke tenke så mye på det ettersom jeg egentlig har feber og er "sengeliggende", men jeg hadde i grunnen aldri lagt ut bildene om jeg hadde syntes at det så bra ut. Strikkeslipset er ikke en favoritt, for å si det slik, men det var så utrolig billig (eBay) at det ble et lite impulskjøp. Får en slags godterifølelse av det som jeg ikke helt liker.. Men tenkte jeg skulle prøve å se om det var mulig å få det til å fungere i et sommerantrekk. Har uansett begynt så smått å samle på slips (nærmest som en hobby), så kan vel skylde litt på det også. Fikk veldig kjeft av samboeren over det røde paisley-slipset, som hun mente heller passet til en 70-åring på 50-tallet. Sjarmerende dame.. Kan forresten røpe av de to første slipsene er kjøpt her og her. Kan utenom problemer anbefale selgeren og prisen er fullstendig latterlig i forhold til hva du får. Slikt liker man! Vet du om noen andre gode steder å kjøpe slips? Har skjekket litt på Styleforum, men er alltid for sein til å kapre de jeg har lyst på... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Takk for tipsene lokeland. Det er i grunnen lenge siden jeg kjøpte kun slips. Det er en risky bizniz synes jeg. I det siste har jeg kjøpt skjorte og slips sammen, da ser jeg at de passer godt nok sammen. Nå har CT fått ny hjemmeside slik at du kan se ulike slips som passer til de ulike skjortene (i følge CT jaffal). Det gjlr det lettere å velge et som passer. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) *snip* Vet du om noen andre gode steder å kjøpe slips? Har skjekket litt på Styleforum, men er alltid for sein til å kapre de jeg har lyst på... eBay, eBay og atter eBay. Lagrer selgere etter jeg har bestilt fra dem og vet at man kan kjøpe trygt fra dem, og følger da med på hva de legger ut senere. Kasjmir-luen er jo også fra eBay, og den kostet vel rundt 200kr. Ikke dårlig for en lue i 100% kasjmir, produsert i Hawick i Skottland. Trikset er som sagt å finne de riktige selgerne. Alle slipsene jeg postet er faktisk fra eBay, når jeg tenker meg om. Har gjort et par bomkjøp, men man lærer jo bare av det. Også har faktisk Etsy en del bra. Kjøpte nylig et slips der, men det har ikke kommet ennå. Skjønner for øvrig godt hva du mener med SF, de beste går utrolig fort, noe som er veldig surt. Takk for tipsene lokeland. Det er i grunnen lenge siden jeg kjøpte kun slips. Det er en risky bizniz synes jeg. I det siste har jeg kjøpt skjorte og slips sammen, da ser jeg at de passer godt nok sammen. Nå har CT fått ny hjemmeside slik at du kan se ulike slips som passer til de ulike skjortene (i følge CT jaffal). Det gjlr det lettere å velge et som passer. Personlig har jeg aldri brydd meg så mye om det passer med det jeg har av skjorter (og det er ikke veldig mange) eller ikke. Jeg er uansett i en alder (21) hvor jeg til stadig utvider garderoben, så dersom jeg ender opp med å kjøpe et slips som ikke passer med noen av skjorten i skapet kjøper jeg rett og slett bare en skjorte som passer med slipset. Kanskje ikke det mest økonomiske, men det "tvinger" meg ihvertfall til å prøve noe nytt, utforske litt og utvide garderoben, noe som jeg synes er veldig kjekt. En slik funksjonalitet som du nevner at CT har lagt til er jo egentlig utrolig smart. De eneste jeg har sett som har hatt det er thetiebar.com, hvor man også kan velge dressjakke (se her). Endret 1. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Der var det litt å velge mellom kan du si. Har du bestilt derfra noen gang, og i fall hvilke erfaringer gjorde du? Gikk det i sa fall greit og svarte varene til bildet? Jeg har med årene blitt mer opptatt av at slips og skjorte (og resten) må passe, og har gjort noen bomkjøp oppgjennom. Slipset skal ha mest av den fargen det er minst av i skjorten, eller om det er ensfarget skjorte; gå ton-i-ton, der slipset er mørkere enn skjorten, eller komplimentere i fargen, men da må slipset være i samme fargetone som skjorten. Ikke som ufravikelige regler, men me som en pekepinn på hva som kan fungere. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har vanskelig for å forstå hva det er du snakker om med at slipset skal passe til skjorten Dag. Hvis du har samme skjortepreferanser som de fleste andre er det vel mest hvit, lyseblått og muligens litt rosa det går i, og alle tre er jo farger som går til det aller meste av slips og farger. Det siste avsnittet ditt har jeg hvertfall vanskelig for å forstå, for hvis man alltid skulle fulgt det ville det lagt ganske store begrensninger på slipssamlingen til det fleste, i tillegg til at flere av "reglene" rett og slett høres mindre pent ut. Det eneste jeg egentlig stiller meg 100 % bak er det du sier om komplimentering. Mulig jeg misforstår det du skriver altså, men jeg syns rett og slett at mye av det høres rart ut. Lenke til kommentar
kynne Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 dag1234: Kvaliteten på slipsene og div fra TieBar er ikke noe særlig bra etter min mening. Frakten er også ganske høy derfra. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Kasjmir-luen er jo også fra eBay, og den kostet vel rundt 200kr. Ikke dårlig for en lue i 100% kasjmir, produsert i Hawick i Skottland. Jeg har hørt at man ikke skal ha noe i 100% kasjmir, fordi fibrene ikke henger like godt sammen som vanlig ull, og at det derfor skal være blandet inn litt vanlig ull. Noen som har synspunkter rundt dette eller har hørt kilder for/imot? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Kasjmir-luen er jo også fra eBay, og den kostet vel rundt 200kr. Ikke dårlig for en lue i 100% kasjmir, produsert i Hawick i Skottland. Jeg har hørt at man ikke skal ha noe i 100% kasjmir, fordi fibrene ikke henger like godt sammen som vanlig ull, og at det derfor skal være blandet inn litt vanlig ull. Noen som har synspunkter rundt dette eller har hørt kilder for/imot? Kasjmir er ihvertfall mindre holdbart enn ull. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Der var det litt å velge mellom kan du si. Har du bestilt derfra noen gang, og i fall hvilke erfaringer gjorde du? Gikk det i sa fall greit og svarte varene til bildet? Jeg har med årene blitt mer opptatt av at slips og skjorte (og resten) må passe, og har gjort noen bomkjøp oppgjennom. Slipset skal ha mest av den fargen det er minst av i skjorten, eller om det er ensfarget skjorte; gå ton-i-ton, der slipset er mørkere enn skjorten, eller komplimentere i fargen, men da må slipset være i samme fargetone som skjorten. Ikke som ufravikelige regler, men me som en pekepinn på hva som kan fungere. Som nevnt over er prisen på frakten ganske høy, men min erfaring er at i forhold til prisen er kvaliteten absolutt god. Selv har jeg kun et strikket silke-slips derifra, men det er absolutt godkjent spør du meg (sammenlignet med det fra PRL nå). Har brukt det flere ganger og det virker å holde seg veldig bra. The Tie Bar har vokst utrolig fort og har mange fornøyde kunder, så vidt jeg vet, og jeg er definitivt en av ben. Om kvaliteten er god nok for din standarden (som sikkert er høyere enn min) er dog vanskelig å si. I bunn og grunn synes jeg uansett at de gir veldig god valuta for pengene. Til hvilken grad de er håndlagde er dog noe jeg skulle likt å visst. Håndlagde slips til under 100kr høres veldig usannsynlig ut for meg ihvertfall. Personlig er jeg lite glad i regler (selv om jeg synes retningslinjer i noen tilfeller kan være OK), så jeg legger personlig erfaring og smak til grunn for hvordan jeg kombinerer slips og skjorte. Man ser jo uansett fort om det blir feil. Og som fkm sier skal det jo godt gjøres å gå på en smell med hvit, lyseblå eller lyserosa skjorte. Jeg har ihvertfall aldri opplevd tilfeller hvor det har ikke fungert med skjorter i en av nevnte farger. Kasjmir-luen er jo også fra eBay, og den kostet vel rundt 200kr. Ikke dårlig for en lue i 100% kasjmir, produsert i Hawick i Skottland. Jeg har hørt at man ikke skal ha noe i 100% kasjmir, fordi fibrene ikke henger like godt sammen som vanlig ull, og at det derfor skal være blandet inn litt vanlig ull. Noen som har synspunkter rundt dette eller har hørt kilder for/imot? Bare vås, "trikset" ligger i å ta godt vare på det. Jeg har aldri betalt fullpris for et kasjmir-produkt uansett, så det er ingen krise om jeg gjør noen feil i forhold til det å ta vare på det uansett. Så lenge man oppbevarer det, behandler det og vasker det på riktig måte går det helt fint. Og følelsen av kasjmir er så deilig at jeg mener det er verdt å bruke litt ekstra tid og energi på å ta vare på det man har av kasjmir. Angående fibrene har det en del med kvalitet å gjøre. Det finnes dårlig kasjmir og det finnes god kasjmir. Dårlig kasjmir har gjerne kortere fibre og er dårligere/løsere spunnet/strikket. Endret 2. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kasjmir-luen er jo også fra eBay, og den kostet vel rundt 200kr. Ikke dårlig for en lue i 100% kasjmir, produsert i Hawick i Skottland. Jeg har hørt at man ikke skal ha noe i 100% kasjmir, fordi fibrene ikke henger like godt sammen som vanlig ull, og at det derfor skal være blandet inn litt vanlig ull. Noen som har synspunkter rundt dette eller har hørt kilder for/imot? Har dårlig med kilder annet enn personlige erfaringer. Og de tilsier at det finnes dårlig kasjmir som med alt annet. Kasjmir av høy kvalitet (gjerne fra Skottland eller Italia) har jeg aldri hørt eller oppledvd at "fibrene ikke henger sammen". Aner ikke hvor du har hørt at man ikke skal ha noe i 100% kasjmir, men det høres veldig merkelig ut. Og herregud det er pain å poste med promille. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Føler jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du har promille klokka 2 på natta på en onsdag Har en genser i 100% kasjmir fra Drumohr by Marinella (kasjmiren kommer fra Skottland, men genseren er produsert i Italia) og jeg merket fort at min var av mye bedre kvalitet enn den billige kasjmirgenseren til en kamerat av meg. b0nn3: Les her og eventuelt her. Mye mattnyttig. Endret 2. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Tja, hva skal man si? Når man jobber mandag, torsdag, fredag, lørdag, søndag blir det til at man tar helgefylla på tirsdag og onsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå